پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر

حوزه/ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به شیعاتی درباره مچ بندهای حجاج، گفت: این مچ بندها برخلاف آنچه که به دروغ می گویند ساخت اسرائیل و برای ردیابی حجاج است، در داخل کشور ساخته شده و حاوی اطلاعات شناسنامه ای، پزشکی، محل اسکان و مشخصات کاروان حجاج است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر، امروز در همایش متمرکز زائرین حج تمتع استان قزوین که با حضور جمعی از مسئولین استانی، روحانیون و عوامل کاروان ها در سالن ورزشی شهید بابائی این شهر برگزار شد، گفت: حج امسال ویژگی های خاصی دارد و با توجه به اتفاقات سال ۹۴ فضای سنگینی بر کشور حاکم شده و متاسفانه افرادی از این فضا سوء استفاده کرده و در فضای مجازی علیه حج اقدامات ناخوشایندی را انجام دادند تا مردم را از این سفر معنوی بازدارند.

سرپرست حجاج ایرانی در خصوص تعطیل نشدن حج در تمام ادوار تاریخ، بیان کرد: در طول تاریخ نیز افرادی مانند معاویه و برخی حاکمان اموی سعی می کردند مسلمانان را از رفتن به حج بازدارند و از اهمیت و فواید این سفر معنوی بکاهند اما موفق نشدند.

وی ادامه داد: اکثر افرادی که به حج مشرف می شوند، انسان های خیری هستند و در کارهای نیک و کمک به فقرا نیز نسبت به سایر افراد پیش قدم می شوند و در عالم برزخ نیز افرادی که در صورت داشتن استطاعت به حج رفته اند، از گرفتاری ها و عذاب الهی نسبت به افرادی که به حج مشرف نشده اند، در امان هستند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در خصوص اینکه اگر عده ای جمع شده و حج را تعطیل نمایند، خداوند عذاب الهی را بر آنان نازل می نماید، بیان کرد: بر دولت اسلامی لازم است در صورت تشرف نیافتن مسلمین به حج، با هزینه بیت المال عده ای را به حج اعزام کند، تا این فریضه تعطیل نشود.

سرپرست حجاج ایرانی در خصوص مچ بندهایی که برای ارائه خدمت به حجاج استفاده می شود، گفت: این مچ بندها برخلاف آنچه که به دروغ می گویند ساخت اسرائیل و برای ردیابی حجاج است، در داخل کشور ساخته شده و حاوی اطلاعات شناسنامه ای، پزشکی، محل اسکان و مشخصات کاروان حجاج است تا در صورت گم شدن زائر با استفاده از این مچ بند به راحتی  او را شناسایی و به محل اسکان راهنمایی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر، شرایط منا و عرفات را نسبت به سال های قبل بهتر دانست و اظهارداشت: با تلاش مسئولین، در سال جاری چادرهای منا و عرفات از جنس مواد نسوز تهیه شده و برای راحتی زائران، چادرها به سیستم سرمایش کولر مجهز شده اند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در خصوص زمان اعزام حجاج، گفت: اعزام حجاج با تصمیم نظام بوده و اولین گروه زائرین نیز روز ۹ مرداد به حج مشرف می شوند و هیچ نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha