سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله مصطفی علما

حوزه/ آیت الله علما با اشاره به این که ناهنجاری های فراوانی همانند طلاق، اعتیاد، بیکاری و... در جامعه مشهود است، گفت: مسئولان و دستگاه های ذیربط باید زمینه ازدواج آسان و اشتغال جوانان را مهیا کنند، البته در این بین خانواده ها نقش مهمی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور اعضای این شورا برگزار شد، اظهار داشت: وضعیت فرهنگی جامعه کنونی ایران حاضر نیازمند بازنگری دارد.

امام جمعه کرمانشاه با هشدار به اینکه نباید از فرهنگ ایرانی و اسلامی دور شد، تاکید کرد: دور شدن از ارزشهای اسلامی، ایرانی و معنوی می تواند زمینه رخته بسیاری از ناهنجاری ها را در جامعه فراهم آورد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه ادامه داد: تجربه ثابت کرده  که دور شدن از شعائر دینی و اسلامی باعث به وجود آمدن ضدفرهنگ ها و منکرات بسیاری در جامعه می شود، لذا مسئولان فرهنگی تلاششان را در این زمینه چند برابر شود.

آیت الله علما، پایبندی به سبک زندگی اسلامی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: مقام معظم رهبری تاکید بسیاری بر سبک زندگی اسلامی دارند و ایشان راه حل مشکلات امروزی جامعه را زنده کردن دوباره سبک زندگی اسلامی می دانند.

وی با اذعان به اینکه ناهنجاری های فراوانی همانند طلاق، اعتیاد، بیکاری و... در جامعه مشهود است، عنوان کرد: مسئولان و دستگاه های ذیربط باید زمینه ازدواج آسان و اشتغال جوانان را مهیا کنند، البته در این بین خانواده ها نقش مهمی دارند.

رئیس شورای حوزه علمیه کرمانشاه در پایان گفت: مسئولان و دست اندرکاران استان کرمانشاه باید زمینه های اشتغال را فراهم کنند و اجازه ندهند که رقم بیکاری از این بالاتر برود، زیرا به فرموده رسول اکرم (ص) هرگاه که فقر از دری وارد شود ایمان از در دیگر خارج می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha