چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مهدوی ارفع

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه خراسان با اشاره به شرکت بیش از هزار نفر در امتحانات شفاهی خارج فقه و اصول این حوزه گفت: تا کنون از مجموع این تعداد ۹۳۵ نفر پذیرفته شده و درصد قبولی مجموع امتحانات شفاهی ۷۲/۵۳ درصد بوده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام  مهدوی ارفع، امروز در نشست هم اندیشی اساتید ممتحن دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خراسان در مدرسه علمیه عالی نواب با تقدیر از مساعدت اساتید در برگزاری امتحانات شفاهی خارج گفت: امسال تعداد 1585 نفر از طلاب در امتحانات درس خارج ثبت نام کردند که نسبت به سال گذشته این تعداد 460 نفر افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به شرکت 1032 نفر در امتحانات از مجموع این تعداد بیان کرد: تعدادی امروز و فردا در امتحانات خارج شرکت می کنند که تا کنون از مجموع این تعداد 935 نفر در 11 گروه امتحاني پذیرفته شدند .

حجت الاسلام مهدوی ارفع افزود: ميزان قبولی مجموع امتحانات شفاهی خارج فقه و اصول حوزه بیش از 70 درصد است.

معاون آموزش حوزه علمیه خراسان در ادامه به ارائه گزارش وضعيت  علمي طلاب در هر یک از گروه های امتحانات شفاهی پرداخت و گفت: در مجموع معدل کل نمرات امتحانات شفاهی نسبت به سالهاي گذشته ارتقاي كمي وكيفي پيدا كرده  است.

وی در ادامه به ارائه گزارش آماری از امتحانات شفاهی دروس خارج فقه و اصول حوزه پرداخت و خاطر نشان کرد: اساتيد و ممتحنين  معزز حوزه با ارائه نقطه نظرات و آسيب هاي احتمالي  در مسير ارزيابي امتحانات شفاهي خارج فقه واصول حوزه  و تبادل فكري  توام با اشتراك  ديدگاه هاي خود با ديگر اساتيد  و بيان راهكارها و راهبرد هاي عملياتي مي توانند  مسئولان ومتوليان حوزه علميه خراسان را در رفع چالش ها ، خلاء ها و شكاف ها ياري كرده و در مسير  پيشرفت و تعالي روز افزون حوزه و حركت جدي تحولي در مسير  منويات رهبر معظم انقلاب اسلامي وتاكيدات مدير حوزه علميه خراسان گام هاي سترگي را بر دارند . 

 انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha