چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ دومین نشست ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ملکی از توانمند سازي بيش از ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از روحانيون شاغل در آموزش و پرورش و پيش بيني اعزام ۱۸ هزار مبلغ در سال ۹۶ به مدارس خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمين سيد مجتبي ملكي، پيش از ظهر امروز، در دومين نشست اعضاي ستاد همكاري حوزه و آموزش و پرورش، در ساختمان مركزي وزارت آموزش و پرورش اظهاركرد: براي اولين بار برنامه اي با موضوع همكاري حوزه و آموزش و پرورش در سال 95، تدوين و براي اجرا به استان ها ابلاغ شد و با توجه به ظرفيت هاي موجود، نسبت به اجراي برنامه ها اقدام کردند.

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش ادامه داد: توانمند سازي نيروي انساني، اعزام مبلّغ به استان ها، اجراي طرح روحاني مستقر، ديدار دانش آموزان با مراجع عظام تقلید و برگزاری گفتگوهاي ديني از جمله برنامه هاي این ستاد است .

وی از پيش بيني اعزام 18 هزار مبلغ در سال 96 در مناسبت هاي مختلف به مدارس خبر داد و افزود: در سال تحصيلي جديد، 3 هزار و 500 روحاني در مدارس مستقر مي شوند تا در زمينه هاي تربيتي  فعاليت كنند .

مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود: طرح روحاني مستقر در مدارس به سه شيوه اجراي طرح امين روحانيون دراستان ها، حضور روحانيون در مدارس شبانه روزي واستفاده از دوره خدمت ضروري طلاب درآموزش و پرورش اجرا مي شود.

دبير ستاد همكاري هاي حوزه و آموزش وپرورش، كمبود طلبه هاي سطح 2 به بالا در مناطق محروم را يكي از مشكلات خواند و اظهاركرد: تلاش مي كنيم، نمايندگاني از حوزه هاي علميه در كارگروه هاي تدوين، زير نظام هاي سند تحول بنيادين حضور داشته باشند.

وي از پيشنهاد تأسيس رشته تخصصی تعليم و تربيت اسلامي در حوزه خبر داد و گفت: براساس فرمايشات رهبر معظم انقلاب، محور تحول درآموزش وپرورش، تحول منابع انساني است، بنابراين مشاركت حوزه هاي علميه در توانمندسازي منابع انساني ضروري است.

حجت الاسلام و المسلمين ملكي ادامه داد: توانمندسازي 2 هزار و 713 روحاني شاغل در آموزش وپرورش از دیگر برنامه هاي ستاد همكاري هاي حوزه و ‌آموزش وپرورش در سال 96 است .

مشاور وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: جهت ايجاد فرصت مطالعاتي و ادامه تحصيل فرهنگيان علاقه مند در حوزه هاي علميه، اقدامات خوبي صورت گرفته است.

دبير ستاد همكاري هاي حوزه و آموزش و پرورش در پایان اظهار كرد: اين ستاد به دنبال موازي كاري نيست، بلكه هدفش استفاده از ظرفيت هاي حوزه هاي علميه در فعاليت هاي تربيتي آموزش و پرورش است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha