چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نشست ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری با تاکید بر ضرورت توجه به تربیت دینی و انقلابی دانش آموزان، خواستار تجمیع ظرفیت‌های نظام برای سامان‌بخشی به برنامه ها و مباحث دینی مدارس شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری، امروز در نشست مشترك اعضاي ستاد همكاري‌هاي حوزه و آموزش وپرورش در ساختمان مركزي این وزارتخانه، با اشاره به جلسات شورای هماهنگی نهادهای حوزوی، گفت: به منظور تنظیم بهتر فعالیت‌های نهاد‌های حوزوی، کمیته‌های تخصصی شکل گرفته که یکی از آنها، کمیته آموزش و پرورش به ریاست حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا است، لذا همه مسئولان اتفاق نظر دارند که این نهادها باید سهم خود را درباره آموزش و پرورش ایفا کنند و همگی در این باره مسئول هستند.

رئیس مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه ادامه داد: اگر بخواهیم مباحث دینی مدارس و دانش آموزان سامان یابد، نمی‌توان این مشکل را بدون به میدان آوردن همه ظرفیت‌های حوزه و آموزش و پرورش رفع کرد.

وی با اشاره به وجود 16 میلیون دانش‌آموز و بیش از 100 هزار مدرسه در کشور، اظهار کرد: همه دستگاه های نظام به نحوی در این رابطه مسئول هستند، البته نهادهای مرتبط اکنون به این حوزه ورود کرده‌اند، اما ظرفیت‌هایی که در نظام وجود دارد بیش از این میزان است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری اضافه کرد: به نظر می‌آید که آموزش و پرورش و حوزه هر یک باید نقش محوری خود را ایفا کرده و ظرفیت‌های نظام را در عرصه تربیت دینی و انقلابی دانش آموزان به خدمت بگیرند، لذا پیشنهاد می‌کنم که طرحی در این زمینه تدوین شود و در صورت نیاز به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز برسد.

رئیس مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: حوزه علمیه آمادگی دارد که فراتر از ظرفیت های خود، همه سازمان‌های فرهنگی نظام را گرد هم آورد و با شناسایی و تجمیع ظرفیت‌ها، راهی در این عرصه بگشاید.

وی افزود: تصور من این است که هنگام شکل گیری  ستاد همکاری ها،‌ غرض آن نبوده که آموزش و پرورش به نهادی مانند حوزه متصل شود، شاید نگاه این بوده که حوزه به عنوان متولی دین کشور که خاستگاه مراجع عظام و علماست، نه به عنوان یک تشکیلات، بلکه به عنوان محور، همه ظرفیت‌های نظام را درعرصه تعلیم و تربیت دینی دانش آموزان  تجمیع کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری در پایان بر استفاده از همه ظرفیت ها در عرصه تربیت دینی دانش آموزان به عنوان آینده سازان جامعه تاکید کرد و گفت:  حوزه علمیه آماده هرگونه همکاری و فعالیت در این عرصه مهم می باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha