شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله ممدوحی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دوران و زمانه امام صادق(ع) را عصر شکوفایی معارف و علوم اهل بیت(ع) توصیف کرد.

آیت الله محمد حسن ممدوحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت مظلومانه امام صادق(ع) اظهار داشت: دوران حیات و به خصوص امامت 34 سال ایشان حقیقاً عصر شکوفایی دانش، فقه، کلام، مناظره، حدیث و روایت بود و این در حالی است که در همین دوران شاهد رشد و توسعه بدعت ها، گمراهی ها و گسترش نحله های انحرافی هستیم.

وی افزود: امام صادق(ع) با ایجاد دانشگاه عظیم جعفری و توسعه و ترویج معارف مکتب اهل بیت(ع) توانستند با تکیه بر اصل زمان شناسی به پرورش شاگردان بسیار اهتمام بورزند که به برکت همین اقدام حضرت ، در سراسر جهان اسلام آن موقع ، تحولات بسیاری از سوی شاگردان امام صادق(ع) پدید آمد.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: امام (ع) از هر فرصتی برای هدایت انسان ها استفاده می کردند و این درسی است که ما حوزویان و اهل علم باید از این بزرگوار کسب کنیم که در هر شرایطی به دنبال تحول و هدایت جامعه باشیم و از وجود مشکلات و سختی ها و دشمنی ها نهراسیم و با توکل بر خدا به دنبال اهداف والای دینی و ایمانی باشیم.

وی گفت: بی شک سیره ، گفتار و رفتار ائمه اطهار همه اش برپایه عصمت است و ما به هر میزان که به این سیره و گفتار نورانی عمل کنیم، در دنیا و آخرت موفق و سربلند خواهیم بود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha