جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید مرتضی بختیاری-قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی

حوزه/ قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی بختیاری با بیان این که حوزه های علمیه و دانشگاه های مدیون اهل بیت(ع) هستند، گفت: حوزه های علمیه هر چه دارند از قال الصادق(ع) و قال الباقر(ع) هاست..

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، سید مرتضی بختیاری مقام تولیت آستان قدس رضوی، شامگاه سه شنبه در آیین افتتاحیه نمایندگی آستان قدس رضوی در استان همدان، در حسینیه امام خمینی(ره)، گفت: مساله توسعه فرهنگ رضوی و کمک به محرومان و مستضعفان یکی از اهداف آستان قدس رضوی در کشور است.

وی در ادامه با اشاره با تاسیس دفاتر آستان قدس در تمامی استان ها، ابراز داشت: یکی از مسایل مهم در کشور توسعه خدمات نوین آستان قدس رضوی در استان ها است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه هدف تولیت جدید آستان قدس ترویج فرهنگ رضوی و کمک به مظلومان و مستضعفان است، افزود: بنا بر نظر رهبر معظم انقلاب درباره نحوه اداره آستان قدس، هدف اصلی تولیت، ترویج فرهنگ رضوی و کمک به محرومان است.

 بختیاری با اشاره به اهمیت نهادیه کردن فرهنگ رضوی در جامعه و جهان، خاطرنشان کرد: فرهنگ غنی رضوی پشتوانه تمام امت ها است، کسانی که معرفت رضوی پیدا می کنند هرگز گمراه نمی شوند.

وی در ادامه افزود: کسی که با قلب سلیم امام رضا(ع) را بشناسد در برابر ظلم ها بی تفاوت نخواهد بود، فرهنگ امام رضا(ع) یعنی حمایت از مظلومان عالم و مقابله با ظلم ظالمان.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: با مشاهده زندگی اهل بیت عصمت و طهارت به این مساله پی می بریم که شیعه واقعی نمی تواند گرسنگی برادر مومن خود را ببیند و خود سیر باشد و در رفاه کامل زندگی کند.

بختیاری تصریح کرد: حوزه های علمیه و دانشگاه های مدیون اهل بیت(ع) هستند و هر چه حوزه های علمیه دارند از قال الصادق(ع) و قال الباقر(ع) هاست.

وی در ادامه، زائر محوری را هدف اصلی آستان قدس اعلام کرد و گفت: یکی از عمده فعالیت های آستان قدس رضوی تکریم زائران است که به حول و قوه الهی این امر با تاسیس دفاتر استانی محقق خواهد شد.

بر پایه این گزارش، سید ابراهیم کارخانه نماینده سابق همدان در مجلس شورای اسلامی به عنوان سرپرست دفتر آستان قدس در استان همدان معرفی شد و از امروز کار این دفتر رسما آغاز شد.

بختیاری، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی همچنین به دیدار آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه همدان و عضو خبرگان رهبری رفت.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha