جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ دومین نشست ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین غفوری گفت: زمینه همکاری برای حضور طلاب آموزش دیده متناسب با امر تعلیم و تربیت در مدارس فراهم است و این موضوع مطالبه حوزه نیز می باشد تا فضلای تحصیل کرده به تعلیم و تربیت در سطح مدراس بپردازند

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری، در نشست ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش که امروز در ساختمان مرکزی این وزارتخانه برگزار شد،، با بیان اینکه توافق‌نامه‌ای میان مرکز مدیریت حوزه و آموزش و پرورش به امضا رسیده که محورهای همکاری ها در آن مشخص است، گفت: برای عملیاتی سازی این تفاهم نامه نیاز به اقدام عملی است و به این منظور باید جلساتی برگزار و سندی تدوین شود.

قائم ممقام مدیر حوزه عای علمیه در امور استان ها افزود: زمینه همکاری برای حضور طلاب آموزش دیده متناسب با امر تعلیم و تربیت در مدارس فراهم است و این موضوع مطالبه حوزه نیز می باشد تا فضلای تحصیل کرده به تعلیم و تربیت در سطح مدراس بپردازند. در صورتی که زمینه جدی فراهم شود، این امکان وجود دارد.

 وی با اشاره به حضور روحانیون در مدارس امین، گفت: این طرح موفق بوده و قابلیت توسعه دارد. همچنین در بحث تامین محتوا، این زمینه وجود دارد که مرکزی در حوزه تشکیل شود تا این امور را مورد بررسی قرار داده و اظهارنظر مشورتی بدهد.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری ادامه داد: یکی از مهمترین عرصه‌هایی که حوزه به آن علاقه دارد و باید در آن حضور یابد، عرصه آموزش و پرورش است؛ این اهمیت علاوه بر اینکه برای آینده حوزه اهمیت دارد، برای آینده کشور و نظام نیز حائز اهمیت است.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها اضافه کرد: زمینه دائر کردن مدارس پیش حوزوی و وابسته به حوزه فراهم است و علاقه انجام آن نیز وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سند 2030 که سبب ایجاد چالش در جامعه شد، افزود: رهبر معظم انقلاب درباره این مطلب موضع صریح و روشنی گرفتند و در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز درباره آن بحث شد و مصوبه‌ای به تصویب رسید که این سند متوقف و لغو شود، در عین حال جامعه دچار چالش شد.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری گفت: کسانی که نسبت به دین و محتوای دینی آموزش و پرورش در عرصه متون و نیروی انسانی حساسیت داشتند بیش از دیگران نسبت به سند 2030 واکنش نشان دادند. البته در این راستا توقع آن بود که ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش فعال‌تر در اطلاع‌رسانی وارد شود و به شفاف‌سازی بپردازد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha