چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
استفاده آل خلیفه  از ورزش برای  سرپوش گذاشتن بر جنایت های خود

حوزه/ مسئولان بحرین از ورزش به عنوان ابزاری برای سرپوش گذاشتن بر چهره سرکوبگر خود در افکار عمومی استفاده می کنند تا بدین ترتیب بر شکنجه زندانیان و جنایت های دیگر خود سرپوش بگذارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روزنامه گاردین انگلستان در مطلبی به قلم دیوید کان نوشت: مسئولان بحرین از ورزش به عنوان ابزاری برای سرپوش گذاشتن بر چهره سرکوبگر خود در افکار عمومی استفاده می کنند تا بدین ترتیب بر شکنجه زندانیان و جنایت های دیگر خود سرپوش بگذارند.

این روزنامه در ادامه با اشاره به تیم دوچرخه سواری بحرین که ورزشکاران فرانسوی در آن عضو هستند گفت: نظام بحرین در ژانویه گذشته قراردادی معادل 13.7 میلیون پوند با این تیم منعقد کرده است و سرپرستی این تیم را نیز ناصر بن حمد الخلیفه از اعضای خاندان حکومتی بر عهده گرفته تا با نام خود به ترویج برای حکومت دیکتاتوری آل خلیفه بپردازد و از طریق محبوبیت ورزشکاران اندکی از مشکلات رژیم بحرین بکاهد.

در این گزارش آمده است: یکی از مناسبت های ورزشی که نظام بحرین از آن سوء استفاده می کند، مسابقات فرمول یک است که مورد اهتمام بین المللی است و ناصر از فرندان پادشاه بحرین نیز سه تیم ماشین سواری، دوچزخه سواری و شنا به نام بحرین "اندیورانس 13" را تاسیس کرده و بر این باور است که از طریق حمایت از این سه ورزش مردم می توانند زندگی بهتری داشته باشند، اما در این تیم ها از ورزشکاران قهرمان بین المللی استفاده می کند تا بتواند برای نظام بحران زده بحرین محبوبیتی نسبی دست و پا کند.

نویسنده این مقاله افزود: روزنامه گاردین تا کنون با افراد زیادی مصاحبه کرده که همگی در سال های گذشته توسط ماموران امنیتی بحرین شکنجه شده اند و هزاران نفر از مردم هم اکنون به تهمت تحریک و اقدام علیه نظام در زندان ها به سر می برند و شیعیان این کشور از تبعیض در فرصت های شغلی و برخورداری از محل سکونت رنج می برند.

در این گزارش آمده است: کارشناسان کمیساریای حقوق بشر وابسته به سازمان ملل نیز آمده که اوضاع حقوق بشر در بحرین در سال گذشته بسیار وخیم و نامناسب شده و مردم از حق آزادی بیان و برپایی تجمع های مسالمت آمیز محروم شده و دهان ها بسته شده و مسئولان بحرین به روش های خشونت آمیز برای مقابله با مخالفان انقلابی خود روی آورده اند و اقدام به شکنجه و بازداشت غیر قانونی افراد می کنند و مانع مسافرت و خروج فعالان حقوق بشر و انقلابیون می شوند و آنها را به قتل تهدید می کنند.

گاردین ادامه داد: ناصر بن حمد الخلیفه در جریان سرکوب انقلابیون خواستار مجازات ورزشکارانی شد که در تظاهرات های مردمی شرکت می کنند و در سخنان خود در تلویزیون بحرین گفت: هرکس خواستار سرنگونی نظام است باید خانه اش بر سرش خراب شود و هرکس در تظاهرات ها و اعتراض های مردمی دست داشته باشد مجازات می شود. وی گفته امروز روز مجازات است و بحرین نیز جزیره ای است که کسی نمی تواند از آن فرار کند.

در پایان گزارش گاردین به این سخن از نیکولاس مک جیهان محقق و کارشناس امور بحرین در دیدبان حقوق بشر اشاره شده که گروه دوچرخه سواری بحرین همچنان بیشترین ظهور را خواهد داشت تا بلکه مقداری از مشکلات نظام بکاهد و بر چهره نظام بحرین سرپوش بگذارد، اما تاریخ معاصر بحرین همچنان خونبار و اوضاع این کشور رو به وخامت بیشتر است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha