پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
عتبات عالیات

مسئول امور بانوان ستاد بازسازی عتبات و عالیات خراسان شمالی از کمک چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریالی بانوان خراسان شمالی به بازسازی عتبات عالیات در سال ۹۵ خبر داد.

مریم بی‌بی میرفخرایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به آغاز فعالیت امور بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان گفت: آغاز فعالیت امور خواهران در این بخش به قبل از سال 78 برمی‌گردد که به‌صورت پراکنده بوده است، لیکن از سال 95 با حضور منظم و روزانه‌ی بانوان فعالیت آن‌ها رونق بیشتری گرفته است.

وی به روش‌های شناسایی و دعوت از بانوان برای مشارکت در بازسازی عتبات عالیات افزود: در مجالس معنوی و دوره‌های خانگی قرآن کریم خانم‌ها و توضیح پروژه‌های ستاد عتباتِ عالیات، افراد خیر را شناسایی می‌کنیم.

مسئول امور بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی گفت: در استان‌های مختلف جهت کمک به این ستاد کارگاه‌های قالی‌بافی راه‌اندازی شده که در خراسان شمالی تصمیم بر دایر کردن کارگاه خیاطی است.

وی با اشاره به شیوه‌های کمک به ستاد بازسازی عتبات عالیات اظهار داشت: خیران و نیکوکاران می‌توانند به‌صورت حضوری  و یا از طریق شماره‌حسابی که به آن‌ها داده می‌شود کمک‌های نقدی خود را به دست مسئولان این ستاد برسانند که بدین منظور کارت‌های ذخیره ارزشی، مانند دفترچه قسط  در اختیار آنان قرار داده می‌شود.

میرفخرایی افزود: در سال 95، سه باب منزل به ستاد بازسازی عتبات عالیات اهداشده است که ارزش کمک‌های بانوان در این سال را به مبلغ 460 میلیون افزایش داده است.

وی یادآور شد: در ایام اربعین سال گذشته، موکب خواهران نیز در کنار موکب آقایان با پذیرایی و اسکان، روزانه در خدمت قریب به 300 تن از زائران حسینی بود که ان شاءالله امسال نیز طبق سال گذشته عمل خواهد کرد و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که موکب خواهران با ظرفیت 300 تا 500 نفری در خدمت زائران خواهد بود.

مسئول امور بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی از تمامی بانوان استان جهت سهیم شدن در فعالیت ستاد عتبات و عالیات دعوت به عمل آورد. 

وی خدمت در ستاد عتبات عالیات را برکتی دانست که نصیب انسان‌ها می‌شود، گفت: بنابراین باید تلاش شود بااطلاع رسانی صحیح، کمک‌ها و حمایت‌های درخور توجهی برای بازسازی عتبات عالیات جمع‌آوری شود.

میرفخرایی اظهار داشت: مردم ما علی‌الخصوص جامعه بانوان علاقه و اهمیت زیادی برای بزرگان دینی و ائمه اطهار (ع) قائل هستند و ازاین‌رو در پروژه‌های بازسازی عتبات عالیات حضوری فعال دارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha