پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام عظیمی وند

حجت الاسلام عظیمی وند گفت: در فرایند پذیرش سعی شده افرادی را که از جهت هوش و استعداد علمی بالا هستند، پذیرش کنیم و همچنین تمامی مدارس را در یک سطح علمی و استعدادی گزینش کرده ایم تا خلا علمی در مدرسه ای ایجاد نشود.

حجت الاسلام مجید عظیمی وند مشاور و استاد حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با اشاره به اهمیت مساله مشاوره در حوزه های علمیه گفت: فرایند مشاوره و روانشناسی با توجه به کارایی فراوان در تشخیص افراد مستعد و تفکیک افراد، بر اساس شخصیت می تواند فعالیت مفیدی برای پذیرش متقاضیان ورود به حوزه های علمیه باشد.
وی در ادامه افزود: حوزه علمیه همدان و معاونت تهذیب تا کنون همکاری مناسبی در مساله مشاوره داشته که طی چند سال اخیر مساله مشاوره در امر پذیرش حوزه علمیه یکی از گزینه های مهم قرار گرفته است.
وی ادامه داد: در ماه گذشته تمامی متقاضیان ورود به حوزه علمیه همدان را از جهت هوش و توانمندی توسط تست های متفاوت هوش و شخصیت مورد بررسی قرار داده ایم.
حجت الاسلام عظیمی وند گفت: در فرایند پذیرش سعی شده است افراد را که از جهت هوش و استعداد علمی بالا هستند پذیرش شوند و همچنین تمامی مدارس را در یک سطح علمی و استعدادی گزینش کرده ایم تا خلا علمی در مدرسه ای ایجاد نشود.
وی در ادامه با اشاره به تست های شخصیت شناسی گفت: در فرایند مشاوره پذیرش افرادی جذب حوزه علمیه می شوند که دارای شخصیتی قوی و با اراده باشند و دچار بیماری های روانی نباشند.
 استاد مشاور حوزه علمیه همدان در پایان با اشاره به ضرورت بررسی انگیزه و هدف متقاضیان جدید الورود اظهار داشت: متقاضیان جدید الورود باید از حیث انگیزه و هدف از ورود به حوزه بررسی شوند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha