جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ناصر هدایتی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: تمام نخبگان به‌ویژه طلاب و روحانیان باید بیش‌ازپیش سبک و سیره امام صادق (ع) را برای مردم تبیین کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های گرامیداشت سالگرد شهادت امام جعفر صادق(ع)، اظهار داشت: مکتب اهل‌بیت و اسلام راستین با فعالیت‌های امام صادق(ع) حفظ شد، ازاین‌رو دین مبین اسلام مدیون تلاش‌های این امام همام است.

وی با بیان این که امام صادق (ع) در طول زندگی خود، بزرگ‌ترین خدمت را به اسلام راستین و مکتب نورانی اسلام، از طریق اهل‌بیت(ع) انجام دادند، افزود: این امام بزرگوار در طول عمر بابرکت خویش، منشأ خدمات و آثار فراوانی برای ترویج و گسترش اسلام ناب محمدی بود.

حجت‌الاسلام هدایتی با اشاره به رسالت مهم روحانیان در راستای ترویج و گسترش آموزه‌های اسلامی در جامعه، گفت: در واقع ایام شهادت و ولایت ائمه اطهار(ع) و مناسبت‌های مذهبی فرصت ذی‌قیمتی برای تبیین بیشتر معارف دینی است.

وی اظهار داشت: تمام نخبگان به‌ویژه طلاب و روحانیان باید بیش‌ازپیش سبک و سیره امام صادق (ع) را برای مردم تبیین کنند.

رئیس تبلیغات اسلامی بجنورد با اشاره به فعالیت‌های تأثیرگذار امام صادق(ع) در دوران خفقان عصر خویش گفت: با تلاش امام صادق(ع) مذهب شیعه را به نام مذهب جعفری می‌شناسند که از آن امام همام به یادگار مانده است.

وی بیشترین مبارزات امام صادق(ع) را مبارزات فرهنگی عنوان کرد و افزود: آن حضرت با تربیت شاگردان بزرگی نقش مهمی در ترویج دین مبین اسلام داشت.

حجت‌الاسلام هدایتی با تأکید بر بزرگداشت سالروز شهادت رئیس مذهب جعفری اظهار داشت: بزرگداشت امام صادق(ع) با برپایی جلسات عزاداری و وعظ در واقع، بزرگداشت شعائر مذهبی و تکریم آرمان‌های آن بزرگوار است.

وی همچنین با بیان اینکه ایام شهادت ائمه(ع) فرصتی است که در آن می‌توانیم به تبیین معارف دین بپردازیم و مردم را با اهل‌بیت(ع) و مقام آن‌ها آشنا کنیم، خاطرنشان کرد: طلاب، روحانیون و ائمه جماعات باید از این ایام و فرصت‌ها برای تبلیغ معارف دینی و شعائر دینی بهره ببرند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha