جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نجمی پور خراسان جنوبی

حوزه/ حجت الاسلام نجمی پور ترویج مکتب اهل بیت(ع) را منوط به تلاش های بی وقفه امام باقر(ع) و امام صادق(ع) دانست و گفت: اگر احادیث رسیده به شیعیان از امام صادق(ع) وجود نداشت، قطعا ما فقهی نداشتیم.

حجت الاسلام  و المسلمین سید ابراهیم مهاجریان مقدم در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع) رئیس مذهب تشیع، اظهار کرد: بر کسی پوشیده نیست که زندگی امام صادق(ع)، بزرگترین خدمت به اسلام راستین و مکتب نورانی اسلام، از طریق اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بوده است.
وی با اشاره به این که زندگی امام صادق(ع) به عنوان امام معصوم دارای همه کمالات جسمی و روحی بود،ابراز کرد: شرایط زندگی این امام بزرگوار با سایر  ائمه متفاوت بود.
امام جمعه طبس اضافه کرد: یکی از دلایل این موضوع آن بود که خلفای بنی عباس و بنی امیه برای گرفتن حکومت به جان همدیگر افتاده بودند و فرصت مخالفت  و دخالت  در زندگی امام باقر(ع) و امام صادق(ع) وجود نداشت.
همچنین حجت الاسلام نجمی پور نیز ترویج مکتب اهل بیت(ع) را منوط به تلاش های بی وقفه امام باقر(ع) و امام صادق(ع) دانست و افزود: اگر احادیث رسیده به شیعیان از امام صادق(ع) وجود نداشت، قطعا ما فقهی  نداشتیم.
وی تاکید کرد: یک مومن شیعه بایستی امامان خویش را شناخته و با تحقیق در احادیث و روایات از بروز شایعات و تحریف احادیث جلوگیری نماید.
امام جمعه سرایان با بیان این که امام صادق(ع) با بیش از  30 سال امامت توانست با بهره گیری از شرایط زمانی گامهای بسیار مهمی را در گسترش علم،دانش و فقه اسلامی و همچنین تفسیر قرآن کریم بردارد، یادآور شد: در پرتو همین اقدامات بالغ بر صدها شاگرد و هزاران حدیث، روایت و مباحث بسیار ارزشمند از آن امام بزرگوار به یادگار مانده است.
حجت الاسلام نجمی پور ضمن اشاره به این که بالغ بر 12 هزار عالم توسط امام صادق(ع) تربیت شده اند، اذعان داشت: امام باقر(ع) و امام صادق(ع)، افراد مختلف را مورد بررسی قرار داده و نسبت به پرورش هر فردی بر اساس استعداد و سلیقه آن فرد در رشته دلخواهش اقدام می نمودند.
وی ادامه  داد: این دو امام بزرگوار، همه علوم و بویژه علوم امروز را به جهانیان منتقل نمودند؛ از جابر بن حیان به عنوان یکی از بزرگترین شاگردان امام صادق(ع) به عنوان "ابوشیمی" یاد می شود.
حجت الاسلام نجمی پور عنوان کرد: در دوران امام صادق(ع)، مکتب اهل بیت(ع) و مذهب تشیع توانست سایر مذاهب دنیا و نیز جهان اسلام  را تحت تاثیر خویش قرار داده و سبب به اثبات رسیدن حقانیت شیعه شود.
وی بیان  کرد: باید عالمان و عارفان عمده تلاش شان آن باشد که سیره عملی  و زندگی امام صادق(ع) را درجامعه گسترش دهند.
امام جمعه سرایان در پایان با بیان این که جامعه اسلامی با تأسی از سیره امام صادق(ع) می تواند عمده مشکلات خویش را رفع نماید، متذکر شد: متاسفانه تا به امروز آنچنان که باید و شاید از سیره و روش اهل بیت(ع) به نحو احسنت در راستای حل  مشکلات بهره  نبرده ایم و این یک خسران غیر قابل جبران است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha