پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جلسه هم اندیشی مسوولان دوره میثاق طلبگی در همدان

حجت الاسلام کشوری گفت: ملاک های شناخت افراد بررسی نظم، دارا بودن نشاط و شادی لازم که در صورت عدم نشاط آنها به مشاور ارجاع داده می شوند، میزان انگیزه، بررسی اعتماد به نفس، زود خسته نشدن در کلاس ها و وظیفه شناسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام حجت الله کشوری معاون تهذیب حوزه علمیه همدان ظهر امروز در جلسه شورای دوره رسم عاشقی گفت: طرح میثاق طلبگی امسال با رویکرد آموزشی، تهذیبی برگزار می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: بررسی متقاضیان در این دوره از چند طریق حاصل می شود، در مرحله نخست  افراد توسط سرگروه ها مورد ارزیابی قرار می گیرند و همچنین توسط اساتید و کمیته ارزیابی افراد از حیث اخلاقی مورد بررسی قرار می گیرند؛ در همین راستا ملاک های شناخت افراد بررسی نظم، دارا بودن نشاط و شادی لازم که در صورت عدم نشاط آنها به مشاور ارجاع داده می شوند، میزان انگیزه، بررسی اعتماد به نفس، زود خسته نشدن در کلاس ها و وظیفه شناسی است.

معاون تهذیب حوزه علمیه همدان ابراز داشت: نباید در دوره فضای پنهان کاری ازطرف مسوولان دوره حاکم شود و افرادی که به مشاوره ارجاع داده شوند نباید به صورتی باشد که فرد دچار اضطراب شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت حلقه انس با طلاب افزود: سرگروه های محترم می توانند برای ایجاد انس و رابطه صمیمی با متقاضیانی همه روزه حلقه های انس با موضوعاتی همچون نظم، معرفی درست حوزه، راه و رسم طلبگی ، اهمیت میانه روی و دیگر عناوین را برگزارکنند.

ضرورت آموزش نظم به طلاب

در ادامه حجت الاسلام امین عباسی استاد حوزه علمیه همدان گفت: کلاس های دوره باید متنوع بوده به صورتی نباید خستگی در دوره و مخاطبان دوره مشاهده شود.

حجت الاسلام وحید اصلاحی معاون آموزش حوزه علمیه علی ابن ابیطالب(ع) شهر ملایر نیز  گفت: اساتید دوره باید با نظم خود به متقاضیان نظم را در اول راه طلبگی آموزش دهند و همچنین باید دوره دارای محیطی تهذیبی و صمیمی باشد.

همچنین حجت الاسلام جعفر رحمانی استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به اهمیت تنوع کلاس ها گفت: مباحث اخلاقی نباید به صورت تکراری گفته شود و باید مباحث اخلاقی در ایجاد انگیزه موثر باشد.

وی در ادامه افزود: نباید فقط از مسایل خوب حوزه برای طلاب بگوییم، یکی از نکته های مهم در شناخت حوزه شناخت آسیب های موجود است، افراد باید در مرحله نخست آسیب ها را بشناسند و بعد در صدد رسیدن به هدف خود باشند.

بررسی آسیب های مربوط به کلاس ها و برنامه ها

حجت الاسلام مجید عظیمی وند استاد مشاور حوزه علمیه همدان نیز  گفت: در دوره باید به پارامتر هایی همچون خواب بیداری افراد، نحوه غذا خوردن، بررسی دارالتخلیه، وسواس طهارتی، وسواس در نظم مورد بررسی قرار گیرد.

وی در پایان افزود: پر تحرکی مساله خوبی است ولی نباید این مساله سبب شود تا افراد به کلاس ها و برنامه ها آسیب بزنندو سرگروه باید به صورت بی طرف افراد مشکل ساز را معرفی کنند نه به صورت سلیقه ای دنبال درمان آنها باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha