چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام و المسلمین غلامعلی صفایی بوشهری

حوزه/ امام جمعه بوشهر حج را حواله اي از جانب خداوند متعال عنوان کرد و گفت: حج فرصتی است که خداوند تبارک و تعالی نصیب برخی از بندگان خود می کند تا حریم الهی با او بیعت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین ه غلامعلی صفایی بوشهری امروز در همايش حج تمتع 96 که در سالن 9 دی بوشهر برگزار شد، حج را حواله اي از جانب خداوند متعال عنوان کرد و گفت: حج فرصتی است که خداوند تبارک و تعالی نصیب برخی از بندگان خود می کند تا حریم الهی با او بیعت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر وجود حضرت مهدی(عج) را یکی از علت های سفر حج دانست و اظهار داشت: انسان با شرکت و انجام اعمال و مناسک حج همه گناهانش بحشیده می شود.

وی با بیان اینکه خداوند انسان هاي پاک و با ایمان را به سفر حج دعوت می کند ابراز داشت: حجاج خانه خدا بایستی از این فرصتی که نصیبشان شده است بهترین بهده را ببرند و از این فرصت و ظرفيت اين سفر معنوي استفاده كنند.

آیت الله صفایی بوشهری حج را نمونه‌اي از وحدت و اتحاد مسلمانان عنوان کرد و گفت: حج فرصتي براي فرياد عدالتخواهي است؛ انسان با حج می تواند گذشته خود را جبران كند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: بايد حریم حج را نگه داشت و این نکته را رعایت کرد که با امام زمان(عج) حج مي كنيد؛ پس بایستی آداب و حريم دوازدهمين امام شيعيان (عج) را رعايت كنيد.

مدیر حج و زیارت استان بوشهر نیز در این مراسم تعداد کاروان های استان جهت اعزام به حج را هفت کاروان عنوان کرد و گفت: حدود 1040 نفر در این هفت کاروان اعم از حج گزار و کارگزار به سرزمین وحی اعزام می شوند.

عبدالرسول رنجبر در بیان جزئیات اعزام این کاروان ها افزود: دو کاروان از شهرستان بوشهر، و از شهرستان های دشتی، دشتستان، گناوه، عسلویه و کنگان هر کدام یک کاروان را به سرزمین وحی اعزام می شوند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha