پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امر به معروف

حوزه/ همایش ملی علمی ـ پژوهشی «امر به معروف و نهی از منکر» با سخنرانی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و معاون قوه قضاییه در مشهد به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، همایش ملی علمی ـ پژوهشی «امر به معروف و نهی از منکر» با حضور جمعی از علما، فضلا و ارائه دهندگان مقالات در مشهد به کار خود پایان داد.
در ابتدای این مراسم که با حضور آیت الله سیداحمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، حجت الاسلام هادی عبدخدایی نماینده مجلس خبرگان رهبری و حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضائیه در تالار شهر مشهد برگزار شد، دبیر اجرایی همایش امر به معروف و نهی از منکر کشور اظهار داشت: این همایش با تشکیل پنج کمیته اسکان، فناوری و اطلاعات، مراسمات، مالی و پشتیبانی، روابط عمومی و تبلیغات اجرا شده است.
صفایی حل مسائل قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را از جمله اهداف همایش عنوان کرد و افزود: گفتمان‌سازی نخبگانی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر، شناسایی راهکارهای تبدیل امر به معروف و نهی از منکر به مطالبه عمومی و دلایل شرعی و عرفی ضرورت حمایت حکومت و ملت از این فریضه از دیگر اهداف همایش است.
سپس علی رضازاده، معاون فرهنگ، تحقیقات و آموزش ستاد و مسئول برگزاری همایش  به تبیین الگو و نقشه‌ی راه ستاد امربه معروف و نهی از منکر در سه بخش فرهنگ، تحقیقات و آموزش پرداخت.
در ادامه نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی صمن قدردانی از برگزارکنندگان این همایش، نسبت به مأنوس نبودن مردم با امربه معروف و نهی ازمنکر در نظامی که به نام اسلام و ارزش‌های دینی به دنیا عرضه می‌شود، انتقاد کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک واجب شرعی و فریضه الهی است که باید به عنوان یک ارزش برای آحاد مردم جامعه اسلامی نهادینه شده باشد نه اینکه در برابر آن جبهه‌گیری کنند و برای حامیان این واجب شرعی قانون تصویب شود.
آیت الله سیداحمد علم الهدی هم‌چنین نسبت به استنکاف و عدم ابلاغ این قانون از سوی قوه قضاییه انتقاداتی ارائه کرد که در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی، معاون فرهنگی قوه قضائیه به شفاف‌سازی این مسأله پرداخت.
در بخش دیگر مراسم سید عبدالله ارجائی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی به بیان نکاتی پیرامون اهمیت و چگونگی پیاده‌سازی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه پرداخت و افزود: نخبگان، تشکل‌های مردمی و اعضای اندیشه‌ورز آن بازوان توانمند ستاد در خصوص فرهنگ‌سازی به شمار می روند.

۳۱۳/۲۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha