پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امر به معروف

حوزه/ معاون فرهنگ، تحقیقات و آموزش ستاد امربه معروف و نهی از منکر گفت: با مشاوره های صورت گرفته با مراجع و علما همایش «امر به معروف و نهی‌ از منکر از دیدگاه ادیان و فرق دنیا» سال آینده برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، معاون فرهنگ، تحقیقات و آموزش ستاد امربه معروف و نهی از منکر با اشاره به ترسیم الگو و طراحی نقشه راه برای ستاد به تبیین برنامه‌های ستاد در سه حوزه فرهنگ، تحقیقات و آموزش پرداخت.
علی رضا‌زاده به طراحی مدل جامع آموزش امر به معروف و نهی از منکر برای 12 قشر از مردم جامعه اشاره و بیان کرد: برگزاری همایش علمی ـ پژوهشی با همکاری بنیاد پژوهش‌ها و بنیاد فرهنگی امام رضا(ع)  و تأسیس نخستین مرکز تخصصی آموزش امربه معروف و نهی‌از منکر با همکاری آستان قدس رضوی از جمله فعالیت‌های بخش آموزش است.
وی از برگزاری همایش «امر به معروف و نهی‌ از منکر از دیدگاه ادیان و فرق دنیا» خبر داد و افزود: در ابتدای سال گذشته پس از دیدار با مراجع و علما این همایش طراحی و بنا شد که سال آینده به کمک ارگان‌ها و بخش‌های مختلف دولتی برگزار شود.
رضازاده با بیان اینکه تلاش ستاد بر این مبناست که بخشی از فعالیت های فرهنگی با کمک ارگان ها و دستگاه های اجرایی صورت گیرد، عنوان کرد: در حوزه فرهنگ با کمک اعضای شورای اسلامی شهر مشهد لایحه ای به تصویب رسید که  بر مبنای آن فرهنگ‌سرای امربه معروف و نهی از منکر برای اولین بار در شهر مشهد راه‌اندازی شود.
معاون فرهنگ، تحقیقات و آموزش ستاد امربه معروف و نهی از منکر کشور خاطرنشان کرد: در راستای ارائه الگوهای عملی و رفتاری جشنواره مفلحون طراحی شد و در این حوزه تلاش می‌کنیم تا شاخصه‌های رفتارهای عملی برای مردم در سطح جامعه نشان دهیم و جامعه به سمت‌و ‌سوی مشخصی هدایت شود.
وی عنوان کرد: طراحی کلیپ‌های فرهنگ شهروندی ویژه شبکه های اجتماعی و رسانه‌های جمعی در راستای گسترش مفهوم امر به معروف و نهی از منکر و تدوین سرودی با فضای عموم مردم هم‌نوایی داشته باشد،  از دیگر برنامه‌های فرهنگی این ستاد است.
رضازاده ادامه داد: از جمله فعالیت های بخش تحقیقات می توان به استخراج بیش از هزار عنوان معروف و منکر اشاره کرد که چیدمان عملی و مصداقی آن پیروی این همایش طراحی شده است.
معاون فرهنگ، تحقیقات و آموزش ستاد امربه معروف و نهی از منکر کشور یادآور شد: سعی داریم در راستای بسط و گسترش امر به معروف و نهی از منکر نظارت اجتماعی را در سطح بین الملل اجرایی کنیم.

۳۱۳/۲۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha