جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم عزاداری امام صادق(ع) در حوزه علمیه اهواز

حوزه/ مراسم عزاداری امام جعفر صادق(ع) با حضور پر شور طلاب و روحانیون در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) کلان‌شهر اهواز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیین عزاداری ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام جعفر صادق(ع)، امروز در حوزه علمیه اهواز برگزار شد.

بر اساس این گزارش، این مراسم عزاداری که با شور و حال حسینی در مسجد اعظم اهواز برگزار شد، طلاب و روحانیون سینه‌زنان یا حسین گفته و در عزای رئیس مذهب شیعه اشک ماتم ریختند.

گفتنی است؛ حجت الاسلام قربانی، مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اهواز، با تسلیت شهادت امام صادق(ع)، به روایتی از این امام همام مبنی بر «لَوَدِدْتُ أَنَّ أَصْحَابِي ضُرِبَتْ رُءُوسُهُمْ بِالسِّيَاطِ حَتَّى يَتَفَقَّهُوا» اشاره کرد و اظهار داشت: تفقه در دین رسالت و ضرورتی است که امام صادق(ع) از همه طلاب علوم دینی خواسته و لازم است که به این کلام نورانی حضرت، جامع عمل پوشانیم.

وی به کلامی دیگر از امام معصوم(ع) پرداخت و گفت: امام صادق(ع) در کلامی بیان می‌کنند که «سه چیز است كه خداوند به‌وسیله آنها پیوسته عزت و شرافت مرد مسلمان را می‌افزاید و نخستین آن، چشم‏پوشى از كسى كه به تو ستم نموده، دوم؛ بخشیدن‏ به کسی كه ترا محروم كرده و سوم پیوند خویشاوندى با كسى كه از تو قطع رابطه نموده‏» این سه ویژگی از خصوصیاتی است که باید در طلاب چشم‌گیر باشد و تا می‌توانید آنها در خود تقویت کنید.

لازم به ذکر است در بخش پایانی این مراسم حجت الاسلام والمسلمین فیاضی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و رئیس هیئت‌مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی به بیان مطالبی اخلاقی در باب آداب و ذی طلبگی پرداخت. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha