پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام حسن طاهری

حوزه/ حوزه های علمیه باید اتاق فکر تشکیل دهند و برای گسترش دین اسلام و از بین بردن ضلالت در جامعه برنامه ریزی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام و المسلمین حسن طاهری استاد حوزه علمیه همدان ظهر امروز در مراسم عزاداری مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) گفت: امام صادق(ع) در راه ترویج دین اسلام زحمات فراوانی کشیده و حوزه های علمیه دنباله کارهای علمی این امام بزرگ است.

وی تصریح کرد: امام صادق(ع) و شاگردان ایشان برای نگه داشتن دین فعالیت های فراوای انجام داده اند که امروزه حوزه و روحانیون باید امام صادق(ع) و شاگردانش را الگوی خود قرار دهند.

استاد حوزه علمیه همدان گفت: در حال حاضر وظیفه روحانیت چه بسا سخت از دوران امام صادق(ع) باشد؛ امروز فساد های اخلاقی فراوان شده است و مسئولیت این مساله با حوزه های علمیه است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت ها تبلیغی مسیحیت در جامعه خاطرنشان کرد: امروزه مسیحیت تبلیغ های فراوانی در سطح جامعه از جمله فضای مجازی و شبکه ماهواره ای و تبلیغ چهره به چهره انجام می دهد.

این استاد حوزه ابراز داشت: مبارزه فکری با عقاید انحرافی و دیگر ادیان بر عهده روحانیت و حوزه های علمیه است و نگاه همه مردم و افراد متدین به طلاب علوم دینی است که برای این مشکل چه راهکاری ارائه می دهند.

حجت الاسلام و المسلمین طاهری با بیان این که ترویج فرهنگ الهی و علوی توفیق آور است اظهار داشت: اگر ما به دنبال ترویج دین الهی و مکتب حقه شیعی برویم خداوند متعال در این راه به ما توفیفات فراوانی می دهد.

وی افزود: انسان آگاه می تواند عملکرد به جا و خوبی در کار ها داشته باشد، ما باید در مرحله نخست شرایط موجود را درک کنیم تا به اهمیت مساله تبلیغ دین پی ببریم.

استاد حوزه علمیه همدان گفت: در سال های گذشته شرایط در کشور طوری فراهم شد که فرقه ضاله شیطان پرستی در ایران فعالیت می کرد که الحمدلله جلوی این مساله گرفته شد.

وی در پایان با اشاره به ضرورت برنامه ریزی دقیق حوزه های علمیه در راستای ترویج دین بیان داشت: حوزه های علمیه باید اتاق فکر تشکیل دهند و برای گسترش دین اسلام و از بین بردن ضلالت در جامعه برنامه ریزی کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha