سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: آنچه که می تواند دنیای امروز را از این ظلم و ستمی که ظالمان روا می دارند، نجات دهد اندیشه‌های شهید مطهری و حوزه‌های علمیه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز در سفر به شهر خضری در حوزه علمیه امام محمدباقر(ع) این شهر با بیان اینکه زنده بودن انسان در بُعد انسانی به علم است و مرگ او به جهل و نادانی، گفت: البته موجودات دیگر هم حیات دارند اما حیات جمادی؛ همه نبابات و حیوانات مقدمه برای خلقت انسان هستند.

وی با بیان اینکه کمال انسان در مثل خدا شدن است، گفت: حیات کامل مخصوص انسان است و بقیه موجودات و نباتات و جمادات مقدمه حیات انسان هستند.

رئیس شورای حوزه های علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه حیات انسان در عقل او است و خداوند استعدادی را به انسان داده که می‌تواند مجهولات عالم را بفهمد و پیش برود، اما حرکت عقل باید روی جاده مناسب باشد، افزود: حیات عقل به علم و حیات علم به ایمان است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه کمال انسان در سیر الی الله است، افزود: اگر علم رها باشد عرصه را به بشر تنگ خواهد کرد و ظلم و تعدی و تجاوز امروز به دلیل همین علم بدون ایمان است.

وی با بیان اینکه علم بدون ایمان تبدیل زور و ستم خواهد شد، گفت: همان چیزی که این روزها  در جهان دیده می شود و برخی کشورها از علم خود در راستای کشتن انسانهای بی گناه استفاده می کنند، نمونه از دانش شیطانی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه حیات ایمان به عمل است آن هم عملی که با اخلاص همراه باشد، گفت:  عملی خوب است که خدایی باشد و ایمان وقتی حیات دارد، که عمل آن برای خدا و با اخلاص باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی گفت: آنچه که می تواند دنیای امروز را از این ظلم و ستمی که ظالمان روا می دارند، نجات دهد اندیشه‌های شهید مطهری و حوزه‌های علمیه هستند.

وی با بیان اینکه حوزه های علمیه احیاگر مکتب امام صادق(ع) هستند، اظهارداشت: علمای بسیاری برای اسلام و مکتب اهل بیت(ع) زحمت کشیدند، اما همواره استبداد تلاش می کرد تا پایگاه‌های علمی را از بین ببرد و عناصر بی سواد و فاسدی مثل رضاخان و آتاتورک را بر مردم مسلط کردند، که اینها به علما و حوزه های علمیه ضربه شدیدی زدند.

وی در پایان نشانه های پیشرفت جامعه را در پرورش عالمان بزرگ در حوزه همچون امام خمینی(ره)، شهید مطهری ها ،‌شهید بهشتی ها و .... دانست.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha