جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مسئله امامت و ولایت الهی را محکمترین دلیل برای توحید دانست و گفت: به هیچ چیزی در دین به اندازه ولایت سفارش نشده است؛ چراکه هیچ خالقی، مخلوقش را رها نمی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی امروز در جمع مردم خضری با تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع)، کرامت انسانی را برگرفته شده از مکتب این امام بزگوار دانست و افزود: خداوند انسان را اشرف مخلوقات قرار داده و او را رها نگذاشته است، بلکه زمینه ساز کرامت برای انسان شده است.

وی ادامه داد: انسان محبوب خداست و حضرت حق برای رسیدن ما به کمال، پیشوا قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مسئله امامت و ولایت الهی را محکمترین دلیل برای توحید دانست و افزود: به هیچ چیزی در دین به اندازه ولایت سفارش نشده است؛ چراکه هیچ خالقی، مخلوقش را رها نمی کند.

وی ادامه داد: ممتازترین سمتی که از ناحیه خدا به بندگان شایسته اش واگذار می شود، بحث ولایت امام و ولی امر که ائمه معصومین هستند، می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه حضرت ابراهیم قهرمان توحید است؛ اما خداوند او را هم آزمایش کرد، افزود: خداوند بندگان بزرگ خود را در آزمایش های سخت قرار داده و بعد اگر سربلند بیرون آمدند به آنها نمره ممتاز ولایت و امامت می دهد.

وی ادامه داد: حضرت ابراهیم قلب استوار داشت و به همین دلیل خداوند امامت را به ابراهیم داد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نباید هرکسی را امام قرار داد و دنبال آن رفت، تاکید کرد: امام را تنها خداوند برمی گزیند وتنها مردم باید، دنبال او راه بیفتند تا به خدا برسند.

وی ادامه داد: برخی ها تابلوی گناه و انحراف هستند و مردم را جهنمی می کنند و برخی هم دنبال آنها را می افتند، آنها مردم را فریب می دهند.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی افزود: انسان عقل دارد و باید فکر کند که دنبال افراد ظالمی مثل ترامپ و جنایتکاران جهانی راه نیفتد.

وی با اشاره به جنایات مشرکین علیه مومنان خدا اظهار کرد: همین افراد نسبت به قتل فرزندان پیامبر جنایتی نبود که نکردند؟ با وجود آنکه آن همه نسبت به فرزندان پیامبر سفارش شده بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه صحنه کربلا به وسیله مسلمانان انجام شد، افزود: آنقدر برای فریب دادن مردم شیطنت کردند، که مسلمانان بر دست خود ولایت را به شهادت رساندن.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید بر اینکه گرگ برای رسیدن به مقصودش لباس میش را بر تن می کند، افزود: منصور دوانقی ملعون برای رسیدن به حکومت برای اهل بیت عزاداری هم می کرد.

وی ادامه داد: انسان در قیامت با کسانی محشور می شود که در دنیا دنبال آنها بود.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی اظهار کرد: دعوت همه انبیا در مکتب ائمه خلاصه می شود که در دعوت به خدا، عدل، احسان و خیر و خداست.

وی ادامه داد: برخی خیانت کاران امروز هم هستند که حرف و عملشان یکی نیست.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید بر اینکه شهادت امام صادق(ع) مثل روز عاشوراست، افزود: منصور دوانقی می خواست اصل امامت را از ریشه قطع کند، غافل از اینکه حجت خدا از قبل می داند که او چه طرحی دارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha