پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام صفر فلاحی

معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) گفت: دهه کرامت می‌تواند موجب الگوبرداری از این افراد شود چرا که این دهه فرصتی برای تبیین دین از زبان این بزرگواران است، امامزادگان محور وحدتی هستند که باید به آنها متمسک شده و دست دیگران را در دست آنها گذاریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام صفر فلاحی ظهر امروز در گردهمایی فعالین مردمی دهه کرامت که در شبستان نجمه خاتون برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز شهادت امام صادق علیه‌السلام اظهار کرد: ایشان در روایات مختلف بشارت داده‌اند که قم حرم اهل بیت(ع) است و در این سرزمین دختری از این خاندان دفن می‌شود که با شفاعت او شیعیان وارد بهشت می‌شوند.

معاون فرهنگی آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) با بیان اینکه تا کنون نسبت به استفاده از ظرفیت‌های مردمی غفلت شده است، اضافه کرد: باید از ظرفیت کانون‌های مساجد، ائمه جماعات، حوزه‌های علمیه و مجموعه‌های مردم نهاد استفاده بیشتری می‌کردیم.

وی با تاکید بر اینکه امامزادگان در اخلاق و دین‌داری اسوه‌ همگان هستند، تصریح کرد: دهه کرامت می‌تواند موجب الگوبرداری از این افراد شود چرا که این دهه فرصتی برای تبیین دین از زبان این بزرگواران است، امامزادگان محور وحدتی هستند که باید به آنها متمسک شده و دست دیگران را در دست آنها گذاریم.

حجت‌الاسلام فلاحی با اشاره به اینکه امامزادگان منشا مشارکت مردم در امور خداپسنانه بوده‌اند، عنوان کرد: افرادی که در شهرها از وجود بقاع امامزادگان بهره می‌برند به شیوه مطلوب‌تری می‌توانند از ظرفیت‌های مردمی در راستای گره‌گشایی از مشکلات نیازمندان استفاده کنند.

وی از بقاع متبرکه امامزادگان به عنوان بهترین پایگاه برای بیداری مردم و برترین محفل برای نشاط و آرامش معنوی نام برد و ادامه داد: در هیچ جای دیگری نمی‌توانیم معنویت بقاع متبرکه امامزادگان را پیدا کنیم.

انتهای پیام/115

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha