جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ویژه برنامه های دهه کرامت در خوزستان

حوزه/ دبیر جشنواره مردمی دهه کرامت گفت: برگزیدگان این جشنواره همزمان با عید غدیر در شهر قم مورد تقدیر قرار می‌گیرند و ۱۱۰ کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و پنج کمک هزینه سفر به عتبات و عالیات بخشی از جوایز این جشنواره خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام مهدی حسین‌زاده ظهر امروز در گردهمایی فعالین مردمی دهه کرامت که در شبستان نجمه خاتون برگزار شد، با اشاره به اینکه جشنواره مردمی دهه کرامت امسال برای نخستین بار با مشارکت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) و جمعی از مجموعه‌های فرهنگی دنبال می‌شود، اظهار کرد: امیدواریم در این تشکل ظرفیت‌های مختلف را در راستای فعالیت‌های مردمی و شادی‌های مورد نظر اهل بیت(ع) مورد توجه قرار دهیم

وی با تاکید بر اینکه جشنواره مردمی دهه کرامت محورهای مختلفی را در دستور کار خود قرار داده است، اضافه کرد: در مجالس شادی اهل بیت(ع) باید به صورت ویژه‌تری به تبیین آموزه‌های دینی بپردازیم.

دبیر جشنواره مردمی دهه کرامت از برپایی ایستگاه‌های فرهنگی به منظور خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران شهر کریمه اهل بیت(ع) یاد کرد و گفت: تائتر و سرود به شیوه‌ جذاب و ماندگاری می‌تواند مفاهیم اسلامی را منتقل کند به همین علت به عنوان یکی از محورهای جشنواره امسال مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه حلقه‌های معرفت به عنوان یکی از برنامه‌های ثابت مساجد دنبال می‌شود، تصریح کرد: برای محتویات حلقات در دهه کرامت برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است که به سرگروهان ابلاغ می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین  حسین‌زاده با اشاره به اینکه رسانه‌ها نسبت به انعکاس برنامه‌های دهه کرامت اهتمام جدی خواهند داشت، عنوان کرد: تهیه جهیزیه برای زوج‌های جوان، اعزام گروه‌های جهادی به مناطق محروم، حمایت از بیماران خاص و میزبانی از زائر اولی‌ها در شهر مقدس قم و مشهد مقدس به عنوان چهار محور اصلی برنامه‌های دهه کرامت توسط ظرفیت‌های مردمی دنبال می‌شود.

وی یادآور شد: دبیرخانه جشنواره مشارکت‌های مردمی دهه کرامت به دنبال پیوند دادن جریانات مردمی به مؤسسات خیرین بوده و فقط برای مدیریت عملکردها تشکیل شده است به همین علت هزینه‌ها و مبالغ را به صورت مستقیم به حساب مؤسسات مشخص که به صورت تخصصی در حال فعالیت هستند انتقال می‌دهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین‌زاده با تاکید بر اینکه مجموعه‌های فرهنگی گزارش فعالیت‌های دهه کرامت خود تا پایان مردادماه را ارائه می‌دهند، گفت: برگزیدگان جشنواره مردمی دهه کرامت همزمان با عید غدیر در شهر مقدس قم مورد تقدیر قرار می‌گیرند و 110 کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و پنج کمک هزینه سفر به عتبات و عالیات بخشی از جوایز این جشنواره خواهد بود.

دبیر جشنواره مردمی دهه کرامت اضافه کرد: برای تقویت این جشنواره مردمی امسال برای نخستین بار قرارگاه‌های فرهنگی مردمی در صحن‌های جوادالائمه و فاطمی تشکیل شده است تا مجموعه‌های مردمی از روز دوشنبه تا چهارشنبه فعالیت خود را دنبال کنند.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره مردمی دهه کرامت یک رزمایش فرهنگی آتش به اختیار است که امیدواریم به عنوان یک حرکت نمونه فرهنگی در استان‌های مختلف کشور الگوبرداری شود.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha