جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
طلبه انقلابی

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون خراسان شمالی با تأکید بر اینکه طلبه انقلابی باید فعالیت انقلابی داشته باشد، گفت: امروز طلبه انقلابی بدون فعالیت انقلابی در جامعه معنا پیدا نمی‌کند.

حجت‌الاسلام یوسف محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با تشریح مؤلفه‌های طلبه انقلابی اظهار داشت: یک طلبه در ابتدا باید آرمان‌های انقلاب را شناخته و در تریبون‌ها از آن تبلیغ نماید؛ همچنین استکبارستیزی و شناخت دشمن از دیگر شاخصه‌های طلبه انقلابی بوده و اقدام به‌موقع و ثبات در حفظ رابطه خود با انقلاب نیز از اولویت‌های دیگر یک طلبه انقلابی است.

وی با بیان اینکه طلبه انقلابی باید در علوم سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به روز باشد، افزود: طلبه انقلابی باید بتواند بر تمام امور مسلط بوده و در تمام صفحه‌های انقلاب اسلامی حضور داشته باشد.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون خراسان شمالی گفت: همچنین با توجه به اینکه انقلاب اسلامی در مرحله تشکیل دولت اسلامی است، رسالت امروز روحانیت پیش برندگی و تعمیق انقلاب اسلامی است و یقیناً بسیج طلاب و روحانیون این وظیفه مهم را در سایه رهبری‌های مقام عظمای ولایت مدظله‌العالی پیش خواهد برد.

وی با اشاره به نیاز حضور پررنگ روحانیت در جامعه و میان مردم تصریح کرد: امروز طلبه انقلابی بدون فعالیت انقلابی در جامعه معنا پیدا نمی‌کند؛ البته باید برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای باشد که طلبه در کنار درس و مطالعه به فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی و سیاسی در جامعه بپردازد.

حجت‌الاسلام محمدی اظهار داشت: روحانیت پرچم‌دار مردم‌سالاری دینی است و بسیج طلاب نیز برای تحقق کامل این امر در کنار روحانیت جامعه تلاش می‌کند.

وی با بیان این مطلب که نقش مؤثر طلاب و روحانیت در ایجاد و تثبیت انقلاب اسلامی بر هیچ‌کس پوشیده نیست، گفت: با توجه به اینکه دشمنان برای جدایی روحانیت از انقلاب سرمایه‌گذاری می‌کنند، باید طلبه انقلابی در راه حفظ و نشر معارف انقلاب که همان آرمان‌ها و اهداف است ثبات قدم داشته باشد و رابطه خود با انقلاب را حفظ کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha