پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
برگزاری اردوی تابستانی برای نسل جوان مسلمان در کانادا + تصاویر

حوزه/ اردوی تابستانی سه هفته‌ای در کمپ تابستانی «قلعه ایمان» برای کودکان ۵ تا ۱۲ ساله برگزار می‌شود که هدف آن نزدیک سازی هویت اسلامی و هویت شهروندی نسل جوان مسلمان در کانادا اعلام شده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از cbc، مسلمانان کانادایی امسال یک اردوی تابستانی برای کودکان و نوجوانان مسلمان برگزار کرده‌اند. هدف از برگزاری این اردوی تابستانی سه هفته‌ای ایجاد سازگاری میان دو هویت اسلامی و هویت شهروندی نسل جوان مسلمان در کانادا اعلام شده است.

کمپ تابستانی «قلعه ایمان» در «مرکز پیدایش» واقع در شمال شرقی شهر کلگری در کانادا، محل برگزاری این اردوی تابستانی بوده و کودکان سنین 5 تا 12 ساله در این اردو حضور دارند. در این اردوی سه هفته‌ای کودکان ورزش‌های متنوعی چون بسکتبال و فوتبال، ورزش‌های محبوب کانادایی‌ها را می‌آموزند، و در کنار آن نیز اصول و مبانی ارزشی اسلام به آن‌ها یاد داده خواهد شد.

برنامه همچنین به نوجوانان سنین بالاتر کمک می‌کند تا با پیام‌های منفی و افراط‌گرایی که امروزه به ویژه در رسانه‌های اجتماعی شاهد آن‌ها هستند، مقابله کرده و به دام رادیکال‌ها در فضای مجازی اسیر نشوند.

مسلمان بودن و کانادایی بودن از هم جدا نیست

محمد الرفیح، یکی از موسسان این برنامه تابستانی برای کودکان و نوجوانان مسلمان می‌گوید: شاهد اختلافات فزاینده‌ای میان جوانان‌مان، هویت کانادایی آن‌ها و هویت کشوری که از آن آمده‌اند بوده‌ایم. ما می‌خواهیم به نسل جوان نشان دهیم که مسلمان بودن و کانادایی بودن از هم جدا نیست. هدف این اردوی تابستانی ایجاد پل ارتباطی و پر کردن خلاء‌ موجود میان این دو هویت می‌باشد.

وی افزود: این برنامه قرار است پاسخگوی پرسش‌های زیادی باشد. برای مثال بهترین راه اصلاح هویت ما در این جامعه چیست؟ چگونه می توانیم در جامعه مشارکت داشته باشیم؟ چگونه می‌توانیم داوطلبان شویم؟ و اینکه چگونه می‌توانیم قسمت معنی داری از سیستم باشیم؟ 

ایجاد توانایی برای ایستادگی برابر اسلام هراسی

الرفیح درباره اهداف آموزشی اردوی تابستانی می‌گوید: در آخر اینکه ما به آن‌ها این تصویر ایده‌آلی را می‌آموزیم که چگونه یک کانادایی مسلح به ارزش‌های اسلامی باشند. امید این است که یک لایه انعطاف پذیری در آنان ایجاد شود که اگر احیانا در آینده در معرض افراط‌گرایی قرار گرفتند، توانایی و قابلیت مبارزه و ایستادگی با آن را در وجودشان داشته باشند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha