جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدهامتان

حوزه/ مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی از برگزاری مرحله استانی دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در این استان خبر داد.

هاشم شیرازیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: مرحله استانی دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در این استان در دو بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود.

وی افزود: جشنواره قرآنی مدهامتان در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نشر و ترویج معارف قرآنی و شعائر الهی و استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری در جهت جذب بیشتر و بهتر آنان به مسجد برگزار می‌شود.

شیرازیان با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود، گفت: بخش برادران شامل هفت رشته قرآنی قرائت (تحقیق)، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، اذان، ترتیل و صحت قرائت حمد، سوره، اذکار نماز و همچنین مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه است.

وی ادامه داد: مسابقات بخش خواهران نیز شامل چهار رشته قرائت (تحقیق)، صحت قرائت حمد و سوره، مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه  و حفظ کل قرآن است که برگزیدگان رشته حفظ کل به مرحله کشوری مسابقات در خراسان رضوی اعزام می‌شوند و سه رشته دیگر در مرحله استانی به پایان می‌رسد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با اشاره به اهداف برگزاری مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان در این استان اظهار داشت: شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام ازجمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی تصریح کرد: کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌ها و ایجاد بستر مناسب برای حضور نوجوانان و جوانان قرآن مدار در مسابقات فنی و تخصصی اوقاف، حضور پرنشاط‌تر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های قرآنی، ملی و بین‌المللی، تشویق و ترغیب مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در امور قرآنی و آشنایی بیشتر مردم و مسئولان بااستعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی و هنری نیز از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

شیرازیان بیان داشت: تمامی شرکت‌کنندگان در دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان پس از ثبت‌نام در پایگاه اطلاع‌رسانی جوانان مساجد به نشانی www.javananemasajed.ir باید در آزمونی که به‌منظور توجه به بخش مفاهیم قرآن طراحی شده، شرکت کنند.

وی با بیان اینکه کسانی که رتبه ممتاز مسابقات بین‌المللی را داشته باشند نمی‌توانند در جشنواره شرکت کنند، گفت: این جشنواره ویژه گروه سنی ۱۸ تا ۳۰ است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با اشاره به تقویم اجرایی این جشنواره اظهار داشت: زمان برگزاری مرحله استانی، تاریخی بین سی‌ام مردادماه تا پنجم آبان ماه خواهد بود و مرحله کشوری آذرماه سال جاری به میزبانی استان خراسان رضوی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نام‌نویسی در این جشنواره بر اساس جدول زمان‌بندی تا ۱۱ مردادماه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: همه علاقه‌مندان باید از طریق فرم اینترنتی از ثبت‌نامشان مطمئن شوند و اگر مدارکشان را برای دبیرخانه استان‌ها و یا کارشناسان فرهنگی و هنری ارسال می‌کنند صرفاً باید مطمئن شوند که در پایگاه اینترنتی جوانان مساجد نام‌نویسی شده‌اند.
 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha