پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اردوی جهادی

حوزه/ مسئول گروه جهادی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: تعداد ۴۰ نفر از اساتید و طلاب حوزه علمیه خراسان شمالی در گروه‌های سه نفره جهت تبلیغ و بیان معارف اسلامی و برگزاری مراسم سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در روستاهای فاقد روحانی منطقه خرق فاروج حضور پیدا کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام جلیل محمدی صبح امروز در جمع طلاب اعزامی به اردوی جهادی طلاب مدارس علمیه استان در منطقه خرق فاروج اظهار داشت: برپایی اردوهای جهادی برای تداوم سازندگی در روستاها و مناطق محروم این استان و شتاب بخشیدن به عمران مناطق دورافتاده بسیار تأثیرگذار است.

وی افزود: تعداد 40 نفر از اساتید و طلاب حوزه علمیه خراسان شمالی در گروه‌های سه نفره جهت تبلیغ و بیان معارف اسلامی و برگزاری مراسم سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در روستاهای فاقد روحانی منطقه خرق فاروج حضور پیدا کردند.

حجت‌الاسلام محمدی گفت: این طلاب در ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) با اقامه نماز جماعت، سخنرانی، بیان احکام به‌صورت چهره به چهره راه‌اندازی دسته‌جات عزاداری و سینه‌زنی به ساحت مقدس این امام همام عرض ارادت کردند.
وی حضور طلاب در فعالیت‌های عمرانی مربوط به احیای مدرسه علمیه امام صادق (ع) منطقه خرق را نیز ازجمله برنامه‌های ثابت این اردوی جهادی تبلیغی برشمرد.

مسئول فرهنگی مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد گفت: این اردوهای جهادی در مناطقِ محروم و کمتر توسعه‌یافته بسیار تأثیرگذار و مهم هستند و سبب می‌شود تا خدمات‌رسانی مطلوبی به این مناطق صورت گیرد.

وی با بیان اینکه اردوی جهادی دری است که این بار به روی طلاب و روحانیون گشوده شده است، خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیون باید از این فرصت بسیار مهم برای خودسازی و جامعه سازی بهره بگیرند و به سایرین نیز برای بهره‌مندی از این فرصت سفارش کنند.

بر پایه این گزارش، روستای خرق از توابع شهرستان فاروج در دامنه کوه شاه جهان است که وجود 31 شهید والامقام و حرم مطهر امام‌زاده عبدالرحمان بن موسی بن جعفر و آب‌وهوای مفرّح آن از مزایای این منطقه به شمار می‌آید.

گفتنی است؛ قبل از انقلاب مدرسه علمیه حضرت امام صادق (ع) به همت مرحوم ميرزا محمد منصوريان و کمک واقفین و خیرین روستا شروع به فعالیت کرد که توسط رژیم شاهنشاهی از فعالیت آن جلوگیری بعمل آمد و اکنون به همت حوزه علمیه خراسان احیای این مدرسه علمیه که متأسفانه به مرور زمان متروکه شده است در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/


 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha