پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سالاری مکی-مدیر حوزه خراسان شمالی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در جمع طلاب اعزامی به اردوی جهادی طلاب مدارس علمیه استان در منطقه خرق فاروج حضور یافت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حجت سالاری مکی صبح امروز در جمع طلاب اعزامی به اردوی جهادی طلاب مدارس علمیه استان در منطقه خرق فاروج اظهار داشت: نعمت هدایت از ارزشمندترین نعمت‌های الهی است که انسان‌ها را از تاریکی‌های جهل به روشنایی علم و عمل رهنمون می‌سازد که متولیان این امر در درجه نخست علما، اساتید و فرهیختگانی هستند که مبانی و آموزه‌های دینی را فراگرفته و با گفتار و کردار خود آن را به دیگران معرفی می‌کنند. 

وی با بیان نمونه‌هایی از اهتمام بزرگان دین نسبت به خدمت به علم و فراگیری علوم دینی، حوزه‌های علمیه را سنگرهای محافظت از کیان دین و ارزش‌های اسلامی دانست و افزود: در حوزه‌های علمیه بزرگانی همچون شیخ مفید، علامه حلّی، شیخ طوسی، مرحوم امام راحل، شهید مطهری و رهبری معظم انقلاب و صدها عالم فرزانه دیگر پرورش‌یافته‌اند که خدمت‌هایی ارزشمند به اسلام و مسلمین داشته‌اند.
دبیر شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه اعلی که فلاح و رستگاری را در تزکیه نفس خواند و گفت: در ادامه این آیات خداوند به یاد خداوند بودن و در قله این ارزش‌های الهی نماز را نمونه بارز تزکیه بیان می‌کند که آخرین سفارش امام  صادق (ع) نیز به پیروان خود در رابطه با گرامیداشت این واجب الهی بوده است.

وی با بیان اینکه توسعه حوزه علوم دینی به‌ صورت کمّی و کیفی از مهم‌ترین خدمات امام صادق (ع) به مکتب اسلام ناب بود، اظهار داشت: خیراندیشی و کمک به علم‌آموزی و ترویج معالم دینی خدمت به اهداف رفیع امام صادق (ع) و خواسته ائمه اطهار است.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: در شرایط خاص فرهنگی و فکری دوران امام صادق (ع) توسعه حوزه علوم دینی به‌صورت کمی و کیفی بهترین شیوه خدمت به اسلام ناب محمدی (ص) بود که توسط آن حضرت و شاگردانشان انجام گرفت.
وی در پایان ضمن تشکر از حوزه علمیه خراسان جهت اهتمام به احیای مدرسه علمیه امام صادق (ع) خرق و تشکر از طلاب و اساتید شرکت‌کننده در اردوی جهادی عموم مردم و خیرین را جهت همیاری در این امر مقدس دعوت کرد.

گفتنی است، روستاي خرق از توابع شهرستان فاروج در استان خراسان شمالی دارای 30 شهيد دفاع مقدس و يك شهيد مدافع حرم است.

یادآور می شود؛ مدرسه علمیه حضرت امام صادق (ع) قبل از انقلاب به همت مرحوم سید ميرزا محمد منصوريان و کمک واقفین و خیرین روستا فعالیت خودش را آغاز  کرد که توسط رژیم شاهنشاهی از فعالیت آن جلوگیری به عمل آمد و اکنون به همت حوزه علمیه خراسان احیای این مدرسه علمیه که متأسفانه به‌مرورزمان متروکه شده است در دستور کار قرار گرفته است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha