جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام زرینه

حوزه/ متأسفانه قرآن کریم میان بسیاری از افراد، کارکرد تزئینی پیدا کرده و اغلب افراد از توجه به مفاهیم والای این کتاب ارزشمند غفلت می‌ورزند که باید مسئولان فرهنگی به این زنگ خطر توجه کرده و بر روی آن سرمایه‌گذاری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد همایون زرینه صبح امروز در دیدار با طلاب جدید حوزه علمیه خواهران این شهر به ضرورت بهره گیری و انس با قرآن کریم اشاره کرد و گفت: متأسفانه قرآن کریم میان بسیاری از افراد، کارکرد تزئینی پیدا کرده و اغلب افراد از توجه به مفاهیم والای این کتاب ارزشمند غفلت می‌ورزند که باید مسئولان فرهنگی به این زنگ خطر توجه کرده و بر روی آن سرمایه‌گذاری کنند. 

وی افزود: در قرآن کریم از زبان رسول اکرم(ص) می‌خوانیم «یا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا: پروردگارا! قوم من قرآن را کنار گذاشتند و از آن دوری جستند»، متأسفانه مردم قرآن را تنها در حد کتابی آسمانی و مقدس می‌شناسند و در نتیجه از محتوای متعالی آن ناآگاه و بی‌بهره‌اند؛ از این‌رو، مبلّغان موظف هستند در زمینه معرفی جایگاه قرآن و بازگویی اهمیت و آثار آن در زندگی بیشتر کوشیده و در این میان، رسانه‌های جمعی و به‌ویژه صدا و سیما نقش و رسالت بسیار مؤثری در این باره برعهده دارند.

وی ادامه داد: در کشورهای اسلامی، قرآن کریم ابزار هدایت برای همه مؤمنان معرفی شده است که در این میان طلاب به دلیل موقعیت اجتماعی و جایگاهی که در افکار عمومی دارند، علاوه بر توجه به وجه هدایت این کتاب آسمانی از لحاظ محتوایی نیز در تلاش هستند تا آن را به بهترین شکل درک کنند.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: یکی از سلاح‌های ما در مقابله با شیطان درونی و بیرونی، خودسازی و بهره‌گیری از هدایت قرآن کریم است و این موضوع مختص به قشر خاصی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین زرینه بهره گیری از عمر را نخستین درس مکتب فاطمه زهرا(س) عنوان کرد و گفت: «حضرت صدیقه طاهره(س) تمام عمر کوتاه مدت خود را برای رشد، تعالی، تکامل و خدمت به مردم سپری کرد که این از بزرگ ترین درس های مکتب آن حضرت به جامعه بشریت است.

امام جمعه شهرستان بویین زهرا عنوان داشت: اساسی ترین عاملی که می تواند جامعه اسلامی را متحد کند و سلیقه های مختلف را در کنار هم قرار دهد، تا در جهت پیروزی امت اسلامی حرکت کنند، خودسازی و جهاد اکبر است.

وی مھم ترین برنامه طلاب را خودسازی و تزکیه نفس دانست و اظهارکرد: شما متقاضیان ورود به حوزه که امروز افتخار پیدا کردید جزء سربازان امام زمان (عج) باشید، باید از ھمین الان ضمن درس خواندن مفید، خودسازی و تزکیه نفس را درخود تقویت کنید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha