شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حج - مکه

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان شمالی از انتخاب روحانیان بومی برای کاروان‌های حج تمتع امسال خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدرضا ابوالفضلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با بیان اینکه امسال ممکن است سطح اضطراب و نگرانی زائر نسبت به سال‌های گذشته بیشتر باشد، گفت: اگر نتوانیم این آرامش را در قلب زائر خانه خدا ایجاد کنیم و این اطمینان را به او بدهیم، در انجام اعمال مناسک خود ناتوان خواهد بود؛ ازاین‌رو نقش روحانیون کاروان دراین‌باره بسیار مهم است.

وی با اشاره به انتخاب روحانیون بومی برای کاروان‌های حج تمتع امسال افزود: روحانیون کاروان‌های حج برای افزایش آرامش زائران تلاش کنند.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خراسان شمالی در ادامه از اعزام یک هزار و ۱۰۰ نفر از این استان به حج تمتع امسال در قالب هشت کاروان خبر داد و گفت: ۲۰۰ نفر از این تعداد اهل سنت هستند.

وی از آمادگی کامل برای اعزام زائران حج تمتع به مکه مکرمه خبر داد و اظهار داشت: امسال برای این کاروان‌ها مدیران باتجربه‌تر انتخاب شده و هماهنگی مناسبی هم بین مدیران و روحانیون کاروان‌ها ایجاد شده است تا حج آرام و باعزت و باکرامت برگزار شود.

حجت‌الاسلام ابوالفضلی با اشاره به اینکه همه زائران اهل سنت و شیعه آموزش‌های لازم را دیده‌اند، خاطرنشان کرد: در وضعیت فعلی و از نظر اجرایی هیچ مشکلی برای برپایی حج وجود ندارد و تاکنون هیچ تخلفی از سوی مسئولان حج عربستان در عمل به تعهداتشان گزارش نشده است که امیدواریم مراسم حج امسال نیز به‌خوبی و همچون سال‌های گذشته برگزار شود.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha