سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام  والمسلمین علی اسلامی

حوزه/ گاهی امر به معروف و نهی از منکر، با ارشاد و نصیحت به یک معنی می آید؛ ولی واقعیت آن است که نصیحت و ارشاد، بیشتر جنبه دلسوزی و اندرز و تعلیم و موعظه دارد و همراه با مداراست؛ ولی امر به معروف و نهی از منکر به صورت تکلیف و دستوری از سوی شرع مقدس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی صبح امروز در دیدار با اعضای ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان که در دفتر امام جمعه این شهر برگزار شد، به ترویج مسئله امر به معروف ونهی از منکر در جامعه اشاره کرد و گفت: هیچ اعمالی نمی‌تواند با امر به معروف و نهی ازمنکر برابری کند؛ چراکه انجام این‌ دو فریضه، با قدرت و آگاهی، احتمال تأثیر و عدم وجود مفسده و ضرر، واجب است.

وی ادامه داد: هیچ عملی نمی‌تواند با دو فریضة بزرگ امر به معروف و نهی ازمنکر، برابری کند و امت اسلامی هنگامی از بهترین امت‌هاست که به این‌ دو و اجب شرعی عمل نمایند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: انگیزه بعثت انبیاء، تزکیه و تهذیب نفوس انسان ها بوده و این مهم در پرتو امر به معروف و نهی از منکر حاصل می‌شود.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: امروزه که استکبار جهانی، با تهاجم فرهنگی امنیت اخلاقی و معنوی جامعة دینی را متزلزل نموده، ضرورت دارد که امر به معروف و نهی از  منکر بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین بیان داشت: گاهی امر به معروف و نهی از منکر، با ارشاد و نصیحت به یک معنی می آید؛ ولی واقعیت آن است که نصیحت و ارشاد، بیشتر جنبه دلسوزی و اندرز و تعلیم و موعظه دارد و همراه با مداراست؛ ولی امر به معروف و نهی از منکر به صورت تکلیف و دستوری از سوی شرع مقدس است.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه مقدس است که امت اسلام برای رسیدن به سعادت باید به‌عنوان یک تکلیف دینی و شرعی به آن عمل کند.

وی افزود: اگر به این دو فریضه مهم توجه و عمل نشود، هنجارهای غلط، جایگزین هنجارهای صحیح شده و جامعه به تباهی کشیده می‌شود.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: برای تأثیرگذاری بیشتر این فریضه باید برنامه‌ریزی داشته باشیم؛ چراکه امر به معروف و نهی از منکر تنها منحصر به یک جنبه از زندگی انسان نیست؛ بلکه در همه ابعاد اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تأثیرگذار است.

وی اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر، از احکام عالی و ترقی بخش اسلام است و به همگان حق می‌دهد که اجرای احکام را از همه و هر کس مطالبه کنند و با معصیت و خلاف شرع مبارزه کنند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha