جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام نعمت اللهی

حوزه/ یکی از مهمترین اهداف برنامه ریزی های غنی سازی اوقات فراغت مقابله با فعالیت های دشمنان اسلام و انقلاب وخنثی سازی تهاجم فرهنگی غرب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت اللهی صبح امروز در دیدار با مسئولان برگزاری اوقات فراغت استان و همچنین روحانیون فعال در امور فرهنگی در مساجد به موضوع اوقات فراغت نوجوانان و جوانان اشاره کرد و گفت:  کشف استعدادها و توانمندسازی نوجوانان و جوانان در مساجد از موارد مورد اهمیت و مهم در بحث غنی سازی اوقات فراغت است.

وی افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید برنامه های ویژه برای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین ادامه داد: یکی از مهمترین اهداف برنامه ریزی های غنی سازی اوقات فراغت مقابله با فعالیت های دشمنان اسلام و انقلاب وخنثی سازی تهاجم فرهنگی غرب است.

وی بیان داشت: مساجد و روحانیون با پر کردن خلأهای فرهنگی در جامعه رسالت ویژه خود که همان مقابله با تهاجم فرهنگی غرب است را به خوبی انجام می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت اللهی تصریح کرد:  سپری کردن اوقات فراغت همانطوري که متأثر از فرهنگ و جامعه است، در ساختار جامعه و فرهنگ نيز اثر  می گذارد و به مرور زمان موجبات تغييرات اجتماعی  را فراهم می آورد؛ به طوريکه با برنامه ریزی صحيح و حساب شده و مناسب برای اوقات فراغت افراد جامعه می توان به توسعه ملی رسید.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت اللهی بیان داشت: اکنون که دشمنان اسلام مجهزتر از گذشته به سلاح دسیسه قدم در مسیر مبارزه با دین حق برداشته اند، مسجد به عنوان سنگری برای وحدت مسلمانان می تواند پناهگاهی باشد که مسلمانان جهان به ویژه مبارزان جوان اسلام برای ریشه کن کردن دشمنان با تکیه بر آموزه های دینی، حیله های دشمنان را خنثی کنند.

وی با اشاره به فرموده حضرت امام خمینی (ره) در خصوص مساجد مبنی بر اینکه مساجد همانند سنگرهای فرهنگی و دینی هستند که فشردگی صفوف مومنین در مسجد، دشمن را می هراسد، اظهار داشت: مساجد به عنوان سنگر مبارزه مومنان با دشمنان در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش بسزایی داشتند و امروز نیز مساجد جایگاهی برای مبارزه مومنان با تهاجم فرهنگی و به تعبیر رهبر انقلاب ناتوی فرهنگی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین تصریح کرد:  مساجد جایگاهی برای عبادت محسوب شده و جوانان در مساجد می توانند با معارف اسلامی آشنا شده و با شرکت در جلسات قرآن و سایه برنامه های دینی دچار انحرافات و عقیده های فاسد نشوند.

وی با اشاره به اینکه کلمه مسجد ۲۸ بار در قرآن مجید آمده و این نشان‌ دهنده اهمیت مسجد در کتب الهی است، افزود: مسجد محل سجده گاه، محل عبادت و راز و نیاز است به همین منظور در هر شهر و روستایی مسجد مرکز امور فرهنگی و دینی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha