سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام احمدعلی جبرئیلی مسئول اجرایی مدرسه علمیه صادقیه هرات

حوزه/ مراسم چهلمین روز شهادت جمعی از روحانیون شیعه و سنی افغانستان در ۱۱ رمضان گذشته برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»  به مناسبت چهلمین روز به شهادت رسیدن جمعی از روحانیون شیعه و سنی در حادثه انفجار مسجد جامع بزرگ شهر هرات، مراسمی در منطقه جبرئیل هرات برگزار شد.

حجت الاسلام احمدعلی جبرئیلی مسئول اجرایی مدرسه علمیه صادقیه هرات در این مراسم جایگاه شهیدان را جایگاهی بی‌مانند برای مسلمانان دانست و گفت: این شهادت است که عزت اسلام را به بار میاورد.

وی افزود: دشمنان دین خدا، خواستند تا با حمله به مساجد و ترور علمای دین، وحدت میان شیعه و سنی را بر هم زنند ولی روسیاه شده و به خواسته‌های خود نرسیدند.

* مردم متدین افغانستان بیداری کامل و آگاهی درست از مسائل دارند

این روحانی افغانستانی در ادامه صحبت‌هایش بیان کرد: مردم مسلمان جهان و به خصوص مردم متدین افغانستان به بیداری کامل و آگاهی درست از مسائل دست یافته‌اند و نخواهند گذاشت که کشورمان دامن‌گیر جنگ‌های مذهبی شود.

حجت الاسلام جبرئیلی با انتقاد از ارگان‌های امنیتی افغانستان، خواهان این شد که عوامل حمله به مساجد و ترور علمای دینی دستگیر و محاکمه شوند.

وی اظهار داشت: تا کنون ارگان‌های امنیتی نتوانسته‌اند عاملان حمله بر مساجد و روحانیون را دستگیر کنند و سکوت مردم نسبت به این کم کاری‌ها، به معنای فراموش کردن این اتفاقات نیست.

گفتنی است در روز یازدهم ماه رمضان اخیر، انفجاری نسبتا قوی در ضلع شمالی مسجد جامع بزرگ هرات، سبب شد حدود 10 تن از علمای شیعه و سنی به شهادت رسیده و 17 تن هم زخمی شوند.

از آن جمله، رئیس شورای علمای تشیع ولسوالی انجیل هرات شهید و رئیس عمومی شورای علمای شیعه هرات زخمی شد.

این اتفاق موجی از محکومیت‌ها را به دنبال داشت و سران دینی ولایت هرات از مردم خواستند که ضمن حفظ آرامش، وحدت خود را تقویت کنند.

گروه طالبان هیچگاه مسئولیت حملات بالای مساجد ولایت هرات را بر عهده نگرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha