شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ویژه برنامه های دهه کرامت در خوزستان

حوزه/ دبیر ستاد بزرگداشت دهه کرامت در خراسان شمالی از اجرای ۵۰۰ برنامه محوری فرهنگی هم‌زمان با دهه کرامت در این استان خبر داد.

حسین فرخنده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به اینکه در آستانه دهه کرامت قرار داریم، اظهار داشت: 500 برنامه محوری فرهنگی هم‌زمان با گرامیداشت دهه کرامت در این استان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به رشد کمی و کیفی برنامه‌های دهه کرامت افزود: باید برنامه‌های این ایام در دو بخش عمومی و تخصصی تدوین شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی گفت: برگزاری دوازدهمین جشنواره تئاتر رضوی، اعطای هدایا به 450 زوج جوان و اجرای برنامه‌های شاد در 341 کانون مساجد، از برنامه‌های مهم این دهه است.

وی برگزاری شب شعر با حضور شاعرانی از استان‌های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، همایش روز دختر، اعزام کسانی که تاکنون به زیارت امام رضا(ع) در مشهد مقدس مشرف نشدند، حضور خدّام رضوی در استان را از دیگر برنامه‌های این دهه برشمرد.

فرخنده بر ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی در جشن‌های رضوی و دهه کرامت تأکید کرد و افزود: در جشن‌های رضوی و دهه کرامت رویکرد برنامه‌ها باید جلب مشارکت عمومی همراه با ایجاد نشاط و ارتقاء عمومی شناخت از جامعه از سیره و منش امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) باشد، از این‌رو بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی در جشن‌های رضوی و دهه کرامت ضرورت دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ارادت مردم به ائمه اطهار (ع) به‌ویژه امام رضا (ع)، باید این‌گونه برنامه‌ها از بدنه دولت خارج شود و با حمایت از فعالیت‌های مردمی، برنامه‌های دهه کرامت، رنگ و بوی مردمی به خود بگیرد.

گفتنی است، از اول ذی‌قعده (سوم مردادماه) هم‌زمان با سالروز ولادت حضرت معصومه (س) تا یازدهم ذی‌قعده سالروز ولادت امام رضا (ع) به‌عنوان دهه کرامت نام‌گذاری شده است. 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha