شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ همایش مشترک مدیران حوزه‌ و مسئولان بسیج طلاب و روحانیون-۲

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت:حوزه در اصل و پیشانی این جریان انقلابی است و به همین دلیل حوزویان باید انقلاب را به خوبی درک کنند و سپس انقلابی بماند و آن را ترویج کند؛ انقلابی بودن به معنی مقابله با کج روی‎ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیتالله طباطبایی نژاد  عصر امروز در همایش نقش حوزه انقلابی در تحقق دولت مقاومت در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم گفت: مقام معظم رهبری بارها بر لزوم انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن حوزه های علمیه تاکید فرمود، باید در این زمینه تبیین گری داشت.

وی افزود: مقدمه این بحث، شناخت معنی و مفهوم لغت انقلاب است؛ انقلاب به معنی برگشت و زیر و رو کردن و تبدیل کردن است که معنی برگشت و رفت وآمدهای زیاد و.. در قرآن کریم نیز بیان شده است.

امام جمعه اصفهان بیان کرد: در اصطلاح سیاسی رایج جهان، انقلاب به معنی حرکت گروهی برای برگرداندن یک حکومت به حکومت دیگر است؛ از جمله آنها می‎توان به انقلاب‎هایی که در سطح جهان رخ میدهد اشاره کرد.

وی تصریح کرد: گاهی اوقات انقلاب ها به ثمر نمی‏‎نشیند، ولی برخی دیگر نیز به پیروزی می‏ رسد؛ این انقلاب ها به معنی رایج، زودگذر است که از مفهوم انقلاب اسلامی متفاوت است و برخی در سخنان خود بیان می کنند که انقلاب یک شورش بود چنین مفهومی در نظر دارند.

آیت الله طباطبایی نژاد یادآورشد: حال باید به این سوال جواب داد که ویژگی انقلاب ما چه بود که تا آخر نیز باید انقلابی بود؛ دلیل آن است که انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است؛ کار اصلی پیامبران تغییر انحرافات به سمت نیکی و خیر بود.

وی گفت: حضرت موسی(ع) به دنبال ایجاد اصلاحات فرهنگی بود،‌زیرا فرعون مردم را خوار و خفیف کرده بود تا بر آنها حکومت کند؛ فرعون روح ناخودباوری را در وجود مردم دمیده بود و این مردم حاضر نبودند با حضرت موسی همراه شوند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان اصفهان یادآورشد: در اسلام نیازمند به پیامبر تبلیغی  واولوالعزم نداریم، زیرا یکی از فلسفه های خاتمیت پیامبر آن است که انسان هایی در دین اسلام وجود دارند که این کجی ها را از بین می برند؛ علما در اسلام به جای پیامبران تبلیغی هستند؛ انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل در جهت همین اصلاح بود.

وی عنوان کرد: امام راحل به تبع امام علی(ع) و امام حسین(ع) قیام کردند و تعبیرات امام راحل کاملا و دقیقا همان تعابیر این ائمه شریف است و انقلاب را نیز بر مبنای این تفکر بنا کردند.

وی گفت: قانون اساسی و ولایت فقیه و ایستادگی در مقابل مستکبرین، سه اصل انقلاب ما را تشکیل می‎دهند؛ انقلاب ما عین دین است و به همین دلیل نمی توان یک زمانی دین دار باشیم و زمان دیگری دین را رها کنیم.

امام جمعه اصفهان یادآورشد: اگر انقلاب امام را عین انقلاب امام علی(ع) و امام حسین(ع) می دانیم، پس انقلاب ما عین دین است و دست کشیدن از انقلاب به معنی دست کشیدن از دین است.

وی گفت: حوزه در اصل و پیشانی این جریان انقلابی است و به همین دلیل حوزویان باید انقلاب را به خوبی درک کنند و سپس انقلابی بماند و آن را ترویج کند؛ انقلابی بودن به معنی مقابله با کج رویها است.

طباطبایی نژاد یادآورشد: عربستان که سرنوشت خود را به آمریکا و صهیونیسم گره زده است، کاملا در جهت عکس قرآن و پیامبر اکرم (ص)حرکت می کند ولی قرآن وعده داده است که بالاخره روزی این افراد به اشتباه خود پی می برند و آن زمانی است که پیروزی نیروی حق را مشاهده می کنند و افسوس می خورند.

وی گفت: تحلیل و بیانات امام راحل و رهبری کاملا ناظر به آیات قرآن است و تحلیل‎های این بزرگان کاملا بر اساس دیدگاه قرآنی است، ولی برخی در این حوزه‎ها از جمله سیاست خارجی تحلیلی دارند که کاملا غیرقرآنی و ضد قرآنی است؛ در مقابل قرآن چه تحلیلی می توان داشت زمانی که بیان می دارد که دشمنان هیچگاه خیرخواه مومنان نخواهند و تا زمانی که شما را به خواری نکشند دست از مقابله با شما بر نمیدارند؛ دین، تقوا و ایستادگی را رمز پیروزی بردشمنان معرفی می‎کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha