شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
افتتاحیه دوره میثاق طلبگی همدان به روایت تصویر /حجت الاسلام علی اصغر زارعی مسوول دفتر آیت الله موسوی اصفهانی

مسئول دفتر مدیر حوزه علمیه همدان با بیان این مطلب که صاحب اصلی حوزه های علمیه امام عصر(عج) است، گفت: ایشان برای همه طلاب دعوت نامه فرستاده است؛ به این معنا که مراحل پذیرش، ظاهر مساله است؛ اما مهم ترین نکته، دعوت صاحب خانه می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام علی اصغر زارعی، مسئول دفتر آیت الله موسوی اصفهانی ضمن تشکر از عوامل حوزه علمیه علی ابن ابیطالب(ع) شهر ملایر به عنوان میزبان دوره رسم عاشقی گفت: خداوند متعال شما طلاب جوان را دوست داشته که در این مکان نورانی و به سربازی حضرت ولیعصر(عج) برگزیده است.

وی با بیان این مطلب که صاحب اصلی حوزه های علمیه امام عصر(عج) است، ابراز داشت: ایشان برای همه طلاب دعوت نامه فرستاده است؛ به این معنا که مراحل پذیرش، ظاهر مساله است؛ اما مهم ترین نکته، دعوت صاحب خانه می باشد.

مسئول دفتر مدیر حوزه علمیه همدان ابراز داشت: ما طلاب علوم دینی باید قدردان این نعمت الهی باشیم؛ در این سفره کسانی همچون شیخ مفید و شاگردان موفقش سید مرتضی و سید رضی نشسته اند.

وی ادامه داد: شیخ مفید در عالم مکاشفه از حضرت زهرای مرضیه(س) شنیده است که طلاب علوم دینی برای حضرت زهرا(س) همانند امام حسن(ع) و امام حسین(ع) هستند.

حجت الاسلام زارعی خاطرنشان ساخت: طلاب جدید الورود زمانی که از دوره رسم عاشقی به منزل خود برگشتند باید دست پدر و مادرشان را برای اینکه با نان حلال و تربیت صحیح به حوزه علمیه هدایت کرده اند ببوسند.

مسئول دفتر مدیر حوزه علمیه همدان تصریح کرد: علمای ربانی همچون امام راحل، رهبر معظم انقلاب، شهید مطهری، شهید بهشتی و دیگر علما در همین حوزه های علمیه درس خوانده اند و شما در حوزه علمیه جای پای علما قدم خواهید گذاشت.

وی در ادامه با اشاره به زندگی علامه میر حامد حسین هندی(ره) گفت: این دانشمند شیعه برای اثبات حقانیت امیر مومنان علی(ع) تحقیق های فراوانی انجام داده است که علامه امینی(ره) در کتاب الغدیر از تحقیق های ایشان نهایت استفاده را کرده است.

وی تصریح کرد: عزیزان من هدف ما از حضور در حوزه های علمیه خدمت به دین و اهل بیت(ع) است که همانند علمایی همچون علامه میر حامد حسین هندی(ره) و علامه امینی(ره) شویم.

حجت الاسلام زارعی در پایان بیان داشت: با امام زمان(عج) میثاق و عهد ببندید و مواظب اعمال و رفتارمان باشید و از اول طلبگی به کنترل نفس بپردازید؛ این تصور را نکنید که با ورود به حوزه همه چیز حل شده است ما باید این سربازی و توفیق الهی را نگهداری کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha