جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مراسم ختم حجت الاسلام والمسلمین رسولی اراکی

حوزه/ مرحوم رسولی اراکی سال ها برای حفظ ارزش های اسلامی تلاش کرد و تنها یک منبری نبود، بلکه مؤلف نیز بود که از میان تألیفات وی می توان به کتاب «مخاطبات النبی» اشاره کرد.

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد در مراسم اولین شب روز درگذشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین رسولی اراکی که در  مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار شد گفت:  این عالم ربانی عمر خودرا در راه اهل بیت(ع) صرف کرد؛ چرا که سال ها برای حفظ ارزش های اسلامی تلاش کرد و تنها یک منبری نبود، بلکه مؤلف نیز بود که از میان تألیفات وی می توان به کتاب «مخاطبات النبی» اشاره کرد.

این استاد حوزه افزود: مرحوم  رسولی اراکی خطیبی توانا، بزرگوار، متعبد، با فضیلت، متعهد، خوش برخورد، و مزین به مکارم اخلاق بوده و ویژگی هایی که زیبنده یک عالم دینی است را دارا بودند.

وی  با اشاره به اینکه مرگ حقیقتی است که دیر یا زود به سراغ همه موجودات زنده می آید، بیان داشت: هر موجودی بالأخره می میرد و تنها ذاتی که نخواهد مرد، خدا است، بایستی انسان از رهگذر دنیا بگذرد و بداند که نه آمدنش به این دنیا و نه رفتنش از آن اختیاری نبوده و هنگامی که «أجل» فرا برسد لحظه ای درنگ نمی کند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد  با اشاره به آیه شریفه «أَنِ اسْتَغْفِرُوا رَبَّکُمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَيْهِ يُمَتِّعْکُمْ مَتاعاً حَسَناً إِلي أَجَلٍ مُسَمًّي» اظهار داشت: امروزه علی رغم وجود امکانات پیشرفته پزشکی، اگر أجل انسان فرا برسد هیچ کاری از هیچکس بر نخواهد آمد.

وی با بیان آیه شریفه «کل نفسٍ ذائقة الموت» عنوان کرد: همه موجودات طعم مرگ را خواهند چشید؛ انسان هر چقدر هم که در علم پزشکی پیشرفت کند باز هم در مقابل مرگ مغلوب می شود.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: بامروزه برخی می گویند ما که هنوز جوان هستیم و مرگ خود را دور می پندارند، اینها باید گاهی به قبرستان ها بروند و از جوانانی که سال ها است زیر خاک خوابیده اند، درس عبرت بگیرند.

خاطرنشان می شود: پیکر مرحوم حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رسولی اراکی از خطبای معروف حوزوی، عصر شنبه31 تیرماه با حضور علما، جمعی از شاگردان، فضلا، طلاب و اقشار مختلف  تشییع و در قبرستان شیخان  قم به خاک سپرده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha