جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حسینی

حوزه/ این مسئول فرهنگی با اشاره به اعزام بیش از ۵۰ نفر از روحانیون مستقر به روستاهای استان در سال جاری، گفت: بخش قابل ‌توجهی از روستاهای بالای ۸۰۰ نفر جمعیت این استان فاقد روحانی مستقر هستند.

حجت ‌الاسلام سید شهاب ‌الدین حسینی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، با اشاره به کمبود روحانی در این استان ابراز داشت: سال‌هاست که استان آذربایجان شرقی با کمبود روحانی و مبلغ دینی رو به ‌روست که باید برای این معضل چاره اساسی اندیشیده شود.

وی با اشاره به اعزام بیش از ۵۰ نفر از روحانیون مستقر به روستاهای استان در سال جاری افزود: بخش قابل ‌توجهی از روستاهای بالای ۸۰۰ نفر جمعیت این استان فاقد روحانی مستقر هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی ادامه داد: تعداد کم طلاب، روحانیان، فضلای دینی، مبلغان و بانوان مبلغ فعال در استان به هیچ عنوان با جمعیت چندمیلیونی استان پهناور آذربایجان شرقی قابل مقایسه نیست.

حجت ‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه ۱۰۶ روحانی مستقر در روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار فعالیت می کنند، گفت: با این حال تعداد بسیاری از روستاهای دورافتاده و محروم استان فاقد روحانی مستقر بوده و تنها در ایام تبلیغی سال می‌ توانند از حضور معنوی و تبلیغی روحانیت بهره‌ مند شوند.

وی در پایان با بیان اینکه یکی از شاخص ترین برنامه های این اداره کل در ماه رمضان، اعزام مبلغان دینی به روستاها، شهرها و بخش های مختلف استان است، تصریح کرد: برهمین اساس در ماه مبارک رمضان امسال، یک هزار و ۶۰۰ نفر از روحانیون به مناطق اعزام شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha