جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله محمد صادق کرباسی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین کرباسی با انتقاد از حمله برخی گروه ها به بسیج مردمی و حزب الله گفت: آینده از آن بسیج مردمی و حزب الله لبنان و سپاه پاسداران ایران و انصارالله یمن است و از این رو ما با نامگذاری این گروه ها به نام شبه نظامی مخالفیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق کرباسی از علمای عراق در جریان سفر به کربلا و زیارت مرقد مطهر امام حسین علیه السلام، در گفتگو با پایگاه "نون" عراق در مورد مرحله پس از داعش در عراق هشدار داد و گفت: باقی ماندن بسیج مردمی در عراق، ضامن قدرت ارتش عراق است به گونه ای که بتواند با تمام تهدیدهای پیش روی عراق در آینده مقابله کند.

وی تاکید کرد: همه باید در مورد مرحله پس از داعش در عراق هوشیار و مراقب باشند تا عراق به فتنه و درگیری میان کرد و عرب کشیده نشود و از این رو ما در مرحله آینده نیازمند وحدت و همبستگی میان تمام گروه ها و اقشار مردم هستیم تا توطئه های دشمنان نقش بر آب شود و برای مقابله با این توطئه ها و تمام تهدیدهای پیش رو وجود و باقی ماندن بسیج مردمی عراق یک امر ضروری است.

این عالم عراقی ادامه داد: همه پرسی از کردها امری بی معنا است که هدف از آن ایجاد جنجال رسانه ای است و از سوی دیگر سران و رهبران کرد هم باید به خوبی بدانند که نخواهند توانست کشور جدای کردی تاسیس کنند، زیرا آنها امکانات لازم برای این کار را در اختیار ندارند.

* آینده از آن حزب الله لبنان و سپاه پاسداران ایران و انصارالله یمن است

حجت الاسلام و المسلمین کرباسی در ادامه خاطر نشان کرد: آینده از آن نیروهای مقاومت ملی و اسلامی همچون بسیج مردمی و حزب الله لبنان و سپاه پاسداران ایران و انصارالله یمن است و از این رو ما با نامگذاری این گروه ها به نام شبه نظامی مخالفیم؛ چراکه تمام این گروه ها بر اسسا قانون و بر اساس وظیفه و جایگاه ملی خود و به دور از طایفه گرایی عمل می کنند.

وی افزود: حزب الله لبنان تا کنون بخش های زیادی از مناطق سنی نشین در سوریه را از سلطه تروریست ها نجات داده و بسیج مردمی نیز در عملیات های فراوانی برای آزادسازی مناطق سنی نشین از دست داعش شرکت کرده و این نشان می دهد که این گروه ها ملی و متعلق به تمام مردم هستند و از این رو برخی شخصیت های لبنانی که از حضور حزب الله در سوریه انتقاد می کردند امروز در برابر مشارکت حزب الله و ارتش سوریه ساکت نشسته اند.

لازم به ذکر است حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق کرباسی از علمای عراقی ساکن لندن است که هم اکنون پروژه پژوهشی دانشنامه امام حسین علیه السلام را در دست تالیف دارد. این مجموعه شامل 900 جلد می باشد که تا کنون بیش از 105 جلد از آن آماده شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha