جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ مراسم تودیع و معارفه جمعی از معاونان و مسئولان جامعه المصطفی العالمیه، با حضور آیت الله اعرافی در سازمان مرکزی جامعه المصطفی(ص) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله اعرافی مراسم تودیع و معارفه جمعی از معاونان و مسئولان جامعه المصطفی(ص)العالمیه بیان داشت: از همه معاونان و مسئولان المصطفی در مسئولیت های جدید انتظار می رود  با تلاش و کار مضاعف و با نیات الهی و قلبی مملو از عشق به خدمت و علاقه به اسلام و مسلمین و برای پیشبرد منسجم و قدرتمند کارها،با انگیزه مضاعف و بدون ابهام و تردید، پیش از آغاز سال جدید تحصیلی فعالیت های خود را سامان بخشند.

آیت الله اعرافی با اظهار امیدواری برای آغاز فصلی باثبات تر و با نگاهی راغی در جامعه المصطفی(ص) العالمیه، ابراز داشت: یکی از موضوعات اجلاس امسال مدیران و نمایندگان جامعه المصطفی، توجه به مسائل کلان و راهبردی بود. مسئولان المصطفی(ص) باید با نگاه راهبردی و خلاق، آمادگی کافی برای مواجهه با سختی ها را داشته باشند و با روحیه مجاهدت، حکمت و خلاقیت، مشکلات را شناسایی و مدیریت نماید.

وی، وجود اسناد راهبردی و طرح های کلان را از افتخارات المصطفی برشمرد و یادآور شد: قریب به دویست سند، طرح و برنامه کلان با همت بلند دست اندرکاران المصطفی پایه ریزی شده که دستاوردی بزرگ به شمار می آید، اما همه این اسناد نیازمند به مراقبت همیشگی نسبت به پیاده سازی دقیق و نیز بازبینی و بازسازی دائمی دارد.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به شروع سال نخست برنامه پنج ساله دوم جامعه المصطفی(ص)، ابراز داشت: در اجرای برنامه پنج ساله اول المصطفی مشکلاتی وجود داشت که باید تلاش شود در آغاز برنامه پنج ساله دوم، با پایش های لازم و عنایت کافی، برنامه ها به درستی و کامل اجرایی گردند.

وی، طرح تحول آموزشی را یکی از مهم ترین برنامه های المصطفی دانست و افزود: در حوزه پذیرش اهل سنت، اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و فضاهای جدیدی ایجاد شده و در ادامه نیز باید شاهد رشد و توسعه در این محور باشیم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به تشکیل بخش توسعه منابع پایدار در جامعه المصطفی، تصریح کرد: در مسائل مربوط به اقتصاد المصطفی، همه بخش ها به سهم خود باید تلاش نمایند و بخش توسعه منابع پایدار در این زمینه وظیفه مهمی بر عهده دارد.در این زمینه، بهینه سازی مصرف و ارتقای بهره وری نباید مورد غفلت مسئولان المصطفی قرار گیرد.

وی، نگاه به اهداف بلند، پاسداری از میراث عظیم انقلاب اسلامی و حرکت در مسیر ترسیم شده توسط مقام معظم رهبری(مدظله العالی) را از اصول اساسی المصطفی برشمرد که باید مورد توجه همیشگی همه مسئولان المصطفی قرار داشته باشد.

آیت الله اعرافی در پایان، ضمن تشکر  از همه مسئولان، مدیران، اساتید و خدمت گزاران پیشین و حال حاضر جامعه المصطفی، اذعان داشت: در حوزه های مختلف جامعه المصطفی از جمله پژوهش، فناوری اطلاعات، بین الملل و...، زیرساخت های مهمی فراهم شده که باید در فصل جدید، شاهد رشد و ارتقای شایسته در تمامی حوزه ها باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha