جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کارگاه آموزشی «وحدت در تنوع» برای جوانان عراقی در لبنان برگزار شد

حوزه/ گروهی از جوانان عراقی ادیان و نژادهای مختلف در یک کارگاه آموزشی میان ادیانی با عنوان «تنوع وحدت ایجاد می‌کند» در لبنان شرکت کردند تا نمایندگان و سفیران صلح در کشورشان شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از ncregister، گروهی از جوانان عراقی از مذاهب و ادیان و قومیت‌های مختلف در لبنان یک کارگاه آموزشی میان ادیانی راه اندازی کرده‌اند.

این کارگاه آموزشی توسط بنیاد «ادیان» یک سازمان مطالعاتی و همبستگی معنوی در لبنان ایجاد شده و هدف آن تمرکز بر چگونه زیستن، همزیستی و مدارای مذهبی در جامعه با فرهنگ‌ها و مذاهب متنوع می‌باشد و عنوان آن «تنوع وحدت ایجاد می‌کند» گذاشته شده است.

در این کارگاه یک هفته‌ای که 13 شرکت کننده در آن حضور داشته و در یک کلیسای کاتولیک در خارج از بیروت برگزار شد،  موضوعات مختلفی چون «الهیات کثرت گرایی» ، «مذهب و فرهنگ»، و «تنوع مذهبی در عراق» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نایلا طببارا، یکی از بنیانگذاران سازمان ادیان و ریاست بخش شهروندی و مدیریت تنوع فرهنگی این سازمان در این باره گفت: ما این تعداد شرکت کننده را با دقت از میان 115 متقاضی ثبت نام کرده انتخاب کرده‌ایم تا به این طریق آنان بتوانند به گروه مناسبی از داوطلبان و یا سفیران صلح در عراق تبدیل شوند. این گروه منعکس کننده تار و پود مذهبی و قومیتی در عراق هستند. آن‌ها از شمال، مرکز و جنوب عراق به ما پیوسته‌اند و از قومیت‌های مختلفی چون کرد و عرب می‌باشند. آن‌ها نمایندگانی از ادیان مختلف چون سنی، شیعه، مسلمان، ایزدی و دیگر اقلیت‌های مذهبی هستند و نماینده‌ای نیز از مسیحیان انتخاب شده است.

وی افزود: این تنوع جمعیتی اتفاق زیبایی است. گروه انتخابی ما از نظر مذهبی، جغرافیایی و نژادی متنوع بودند و این مهم است که آن‌ها قدردان تنوع فرهنگی غنی در کشورشان باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha