جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کلاس های مرکز تخصصی البیان

حوزه/ دور جدید ثبت نام های مرکز آموزش های تخصصی البیان، در انواع مهارت های کاربردی در حوزه های مختلف فعالیتی آغاز شد.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی، رئیس مرکز آموزش های تخصصی بیان، در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه»، با بیان این که دوره های دانش افزایی موسسه البیان از سال 1392 به طور منظم شروع شده، تصریح کرد: در این مدت هر سال بیش از 30 تا 40 عنوان دوره با دایره مخاطبانی بالغ بر 1000 نفری شکل گرفته است.

رئیس مرکز تخصصی البیان افزود: این مرکز آموزش های تخصصی  از نیمسال دوم 1395، ضمن بازنگری در دوره‌ها و تنوع بخشی به آن، نگاه های مهارتی و عملیاتی سازی آن را مورد توجه قرار داده است.

ضروریات آموزش های مهارتی طلاب

وی در ادامه با بیان این که با توجه به پیشرفت های صورت گرفته در عصر جدید، مهارت های رایانه ای یکی از ضروریات آموزش های مهارتی طلاب و دانش پژوهان به شمار می رود، اظهار داشت: اگر طلاب و دانش آموختگان علوم اسلامی آن گونه که باید، نتوانند مهارت لازم را در حوزه آی تی کسب نمایند، عملاً در بخش های مختلفی مانند عرصه های پژوهشی و فرهنگی توان پیشرفت را از دست خواهند داد.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی خاطرنشان کرد: مرکز آموزش های تخصصی بیان در بحث دانش افزایی آی تی، ضمن آشناسازی مخاطبان با رایانه، آموزش نحوه به کارگیری نرم افزارهای متعدد مانند نرم افزارهای آفیس، فتوشاپ و نرم افزارهای کاربردی دیگر را مورد توجه قرار داده است.

وی بحث ویدئو کنفرانس را یکی از مهمترین مهارت های مورد توجه در دوره های دانش افزایی این مرکز عنوان کرد و ابراز داشت: امیدواریم طلاب بتوانند با این فن آوری ضمن ترسیم فضای جدید در فعالیت های فرهنگی و پژوهشی، با برقراری ویدئو کنفرانس های گوناگون، با کمترین هزینه نشست های علمی، اخلاقی و تربیتی مختلفی را با دایره مخاطبانی بی شمار ترسیم و راه اندازی نمایند.

مهمترین اصول حاکم بر نظام آموزشی مرکز تخصصی بیان

حجت الاسلام والمسلمین رضایی انتقال مهارت و دانش های کاربردی را از مهمترین اصول حاکم بر نظام آموزشی مرکز تخصصی بیان عنوان کرد و یادآور شد: در آموزش های این مرکز اخذ نمره کتبی ارزش چندانی ندارد؛ بلکه طلاب و دانش پژوهان باید در هر یک از بخش های ارائه شده، مهارت لازم را به دست آورده، ضمن گذراندن آزمون عملی، به تخصص لازم در این حوزه دانشی خاص دست یابند.

رئیس مرکز تخصصی البیان خروجی محور بودن آموزش ها و دوره های مهارت افزایی را بسیار مهم ارزیابی نمود و اذعان داشت: از نظر مرکز تخصصی بیان، کسی که مهارت لازم را به دست نیاورده باشد، فارغ التحصیل دوره محسوب نمی گردد و گواهی پایان دوره به آن اعطا نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی با بیان این که در بحث آموزش های کاربردی، مهارت های رایانه ای در همه نمایندگی های داخل و خارج کشور پیگیری می شود، اظهار داشت: آموزش مهارت های رایانه ای با استاندارد های معتبر، یکی از اصول دانش افزایی مهارتی در مراکز و نمایندگی های جامعه المصطفی در داخل و خارج کشور به شمار می رود.

اهداف برگزاری دوره های دانش افزایی رایانه

وی طراحی و مدیریت سایت را از مهمترین دوره های تکمیلی آموزش رایانه عنوان کرد و اذعان داشت: در این حوزه دانشی، طلاب و دانش پژوهان باید ضمن کسب توان مدیریت سایت، بتوانند سایتی در فضای مجازی طراحی، بارگذاری و مدیریت نمایند.

رئیس مرکز تخصصی البیان با بیان این که ورود هوشمندانه به شبکه های مجازی از دیگر اهداف برگزاری دوره های دانش افزایی رایانه به شمار می رود، اذعان داشت: چگونگی مدیریت فضای مجازی، به ویژه در حوزه شبکه های اجتماعی، توان بهره برداری مطلوب و حداکثری از این ظرفیت و نیز توجه به اصول حاکم بر افزایش مخاطبان در این عرصه ها، از مهمترین موضوعات ارائه شده در این دوره ها به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی ارائه دوره تخصصی شبکه اجتماعی، ویژه علاقه مندان ورود به حوزه را از دیگر فعالیت های مرکز تخصصی بیان عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: بحث کمپین سازی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی یکی از مولفه های مورد توجه در آموزش های کاربردی در حوزه شبکه های اجتماعی می باشد.

رئیس مرکز تخصصی البیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که دور جدید ثبت نام ها در این مرکز شروع شده است، یادآور شد: این دوره ها تنها اختصاص به مهارت های رایانه ای ندارد، بلکه انواع و اقسام مهارت های کاربردی در حوزه های مختلف فعالیتی را هدف گذاری نموده است.

وی دوره های تربیت مربی قرآن کریم، تربیت مدرس نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، تربیت مربی کودک و نوجوان با گرایش معارف اسلامی، دوره های مدیریت فرهنگی، تأسیس موسسات و مراکز فرهنگی و نیز انواع و اقسام دوره های رسانه ای مانند فیلم‌نامه‌نویسی، مستند سازی، مدیریت رسانه و... از مهمترین دوره هایی است که در مرکز تخصصی بیان آغاز خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی در پایان تصریح کرد: امیدواریم طلاب و دانش آموختگان، از فضایی که به لطف الهی، با پیروزی جمهوری اسلامی، توجهات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و مدیریت آیت الله اعرافی در مراکز و نمایندگی های جامعه المصطفی فراهم شده است، نهایت بهره برداری را داشته باشند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha