جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام نظری

حوزه/ طلاب حوزه علمیه باید در کنار تحصیل و تدریس علوم حوزوی به ارزش‌هایی همچون نماز اول وقت و انس با قرآن کریم توجه داشته باشند تا هدایت‌های آنها در جامعه اثرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عباس نظری عصر امروز در دیدار با طلاب جدید دوره اختبار و تثبیت در اردوگاه شبانه روزی شهرک آق بابا به داشتن اخلاص همراه با تهذیب نفس وخودسازی برای طلاب ورودی به حوزه علمیه اشاره کرد و گفت: شما که علاقه مند به شاگردی در مکتب امام زمان (عج) هستید باید تلاش نموده تا با بهره گیری از علم و تهذیب نفس بتوانید مدارج عالیه را در این مکان مقدس طی نمایید.

وی افزود: طلاب حوزه علمیه  باید در کنار تحصیل و تدریس علوم حوزوی به ارزش‌هایی همچون نماز اول وقت و انس با قرآن کریم توجه داشته باشند تا هدایت‌های آنها در جامعه اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه ملائکه بال‌های خود را زیر پای کسانی که طالب علم هستند، می‌گسترانند، افزود: بنابر روایتی از حضرت رسول اکرم(ص)، طالب علم هنگامی‌ که از منزل به‌ قصد فراگیری علم از خانه خارج می‌شود، 70 هزار فرشته او را بدرقه می‌کنند.

وی ادامه داد: طالب علم باید دارای شرایطی چون اخلاص، تلاش، همت بلند، ادبیات و اخلاق باشند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری تصریح کرد: طالب علم باید برای خدا درس بخواند و مباحثه کند، چراکه این‌گونه جوانی و فراغت خود را بیهوده صرف نکرده‌اند؛ همت بلند نیز از دیگر ملزومات طالبان علم است که سبب رشد و ترقی آن‌ها می‌شود.

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی قزوین خاطرنشان کرد: نظم و انضباط و داشتن برنامه‌ای منسجم همراه با اراده‌ای قوی سبب می‌شود تا انسان بتواند پیشرفت کند و به درجات بالای علمی و معنوی دست یابد.

وی اظهار کرد: کسانی که به دنبال مقام معنوی ستایش شده قرآنی هستند موضوع نماز شب را جدی بگیرند؛ چراکه این نماز به انسان معنویت داده و موجب می شود که نماز شب انسان را به بالاترین درجات که خدای متعال برای وی مقدر نموده برساند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری عنوان داشت:شما طلاب جدید که افتخاری برای خود و خانواده و جامعه اسلامی هستید، تلاش نمایید که از همین حالا به ادعیه ها، نماز و مستحبات بسیار توجه نمایید .

وی با اشاره به به اینکه مسیر زندگی طلبگی به طور طبیعی با مشکلاتی همراه است، افزود: در گذشته، طلاب به دلیل فشار مسائل مالی از حوزه ها خارج می شدند؛ اما امروزه به لطف خدا، تسهیلات مالی و مدیریت آموزشی بسیار بهتر از گذشته شده  و مسائل معیشتی و رفاهی طلاب تا آنجایی که در اختیار مدیریت حوزه است به خوبی پیگیری می شود.

وی اظهار کرد: نباید یک طلبه عمر خود را بیهوده تلف کند و دچار تنبلی و سستی شود؛ بلکه باید تمام تلاش خود را برای تحصیل قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری عنوان داشت: به برکت خون شهدا و پیروزی انقلاب اسلامی در موقعیتی هستیم که روحانیت عزیزترین اقشار برای مردم است، 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha