جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
افتتاحیه دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه ایلام

حوزه/ مراسم افتتاحیه دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه ایلام با حضور طلاب جدیدالورود برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ایلام، حجت‌الاسلام یونس گلی، در افتتاحیه دوره میثاق طلبگی حوزه علمیه ایلام، با اشاره به روایتی از رسول گرامی اسلام(ص)، گفت: حضرت فرمودند: «خداوند اراده خیر خواهی هر کس را کند او را فیقه در دین قرار می دهد».

وی ابراز داشت: ورود به حوزه علمیه و سربازی امام زمان (عج) توفیق الهی است و باید لحظه به لحظه شکرگذار این توفیق بوده و تا می توانیم با معرفت افزایی که در این دوره به دست می آید، قدم های خود را محکم برداریم

سرپرست معاونت تهذیب حوزه علمیه ایلام ادامه داد: ورود قوی، محکم و بدون تزلزل جهت خدمت به دین خدا با معرفت و شناخت از اهمیت این جایگاه به دست خواهد آمد و باید در این راه تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه دوره میثاق طلبگی بسیار حساس و تأثیرگذار است، افزود: در این دوره در کنار برنامه های اخلاقی و تربیتی به بُعد ورزشی، تفریحی و سرگرمی های سالم نیز خواهیم پرداخت.

حجت الاسلام گلی خاطرنشان ساخت: زی طلبگی، نظام تعلیم و تربیت حوزه، حوزه انقلابی، ولایت فقیه، مشاوره و ... از جمله مباحثی است که در این دوره به آن خواهیم پرداخت.

همچنین در این مراسم، حجت الاسلام علی اصفهانی، استاد اخلاق اعزامی از قم نیز با بیان این مطلب که در طول زندگی نسیم رحمت الهی بر انسان ها می وزد، اظهار داشت: نسیم رحمت بر دو نوع عام و خاص بوده و باید از این نسیم ها به درستی استفاده کرد.

وی ابراز داشت: نسیم رحمت عام فراگیر است و برای همه انسان ها اتفاق می افتد؛ اما نسیم رحمت خاص برای خواص است و مردم عام را شامل نخواهد شد.

این استاد اخلاق خاطرنشان ساخت: ورود شما به حوزه از نسیم های خاص می باشد؛ پس در جذب و نگهداری آن تلاش کنید.

حجت الاسلام اصفهانی تصریح کرد: طلبه، طبیب روح است و همانطور که روح بر جسم برتری دارد، علوم طلبگی نیز بر دیگر علوم برتری دارد؛ طلاب زیر خیمه وجود مقدس امام عصر(عج) قرار داشته و حوزه های علمیه از ارزشمندترین مکان هاست.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha