جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ هشتمین اجلاسیه سالانه مدیران استانی و معاونین ستادی حوزه های علمیه سراسر کشور

حوزه/ حجت‎الاسلام والمسلمین غفوری گفت: مدیران مدارس نقش بسیار تاثیرگذاری در روند کار حوزه دارند و باتوجه به اهمیت این مساله باید در این حوزه ثبات خاصی را شاهد باشیم؛ مدیران و اساتید قوی باید در بدنه حوزه حفظ و ارتقا یابند تا بتوانند خدمات خود را ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجتالاسلام والمسلمین غفوری عصر امروز در هشتمین اجلاسیه مدیران حوزه های علمیه استان ها با معاونان و مدیران ستادی  که در ساختمان مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم  برگزار شد گفت: بخش هماهنگی و انتصابات مدیران استانی و اعضای شوراهای استانی به بخش قائم مقام منتقل شده است.

وی افزود: بخش مدیران استانی و نظارت بر کار شورای استانی و جلسات و دریافت صورت جلسات و صدور احکام مدیران و اعضای مدیران شورا و حضور در جلسات شوراهای استان ها و مدیریت های استانی با حضور مدیر و معاونان استان و نظارت مدیریت های استانی به عهده قائم مقام مدیر درامور استان ها و شهرستان ها است.

حجتالاسلام والمسلمین غفوری گفت: رویکرد مدیریت حوزه آن است که ایفای نقش شوراهای استانی در حوزه ایفای نقش در عرصه های مختلف در اداره مدارس علمیه پررنگ تر شود.

قائم مقام مدیر حوزههای علمیه بیان کرد: بخش مدیریت مدارس علمیه طبق روال گذشته توسط مدیریت های استانی انجام نمی شود و بنای ورود به مدیریت های مدارس از سوی ستاد وجود ندارد، ولی برای نهایی شدن مدیریت مدیران مدارس طبیعی است که پس از انجام کار کارشناسی در استان، این مساله به بخش قائم مقامی ارجاع داده می شود و بررسی های نهایی در آنجا انجام می شود و اعلام موافقت می شود.

وی تصریح کرد: اعتقاد بر آن است که مدیران مدارس نقش بسیار تاثیرگذاری در روند کار حوزه دارند و باتوجه به اهمیت این مساله باید در این حوزه ثبات خاصی را شاهد باشیم؛ مدیران و اساتید قوی باید در بدنه حوزه حفظ و ارتقا یابند تا بتوانند خدمات خود را ادامه دهند.

حجتالاسلام والمسلمین غفوری گفت: مدارسی که به عنوان مدارس الگو در کشور شناخته می شوند و واجد همه شاخص ها و کمال علمی و آموزشی و بصیرتی و مدیریتی هستند و امکانات و تجهیزات ونیازهایی که طلاب دارند را دارا هستند باید شناسایی شده و به عنوان مدارس تراز و الگو معرفی شوند.

قائم مقام مدیر حوزههای علمیه بیان کرد: افزایش قدرت مدیریتی ومهارتی مدیران موجود از جمله فعالیت هایی است که قطعا در ارتقای فعالیت های حوزوی در کشور تاثیرگذار خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha