پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
پرسه در حوالی من

حوزه/ به همت مدرسه اسلامی هنر، فیلم سینمایی "پرسه در حوالی من" در سینما آیه قم، ضمن اکران خصوصی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، غزاله سلطانی ، کارگردان فیلم سینمایی پرسه در حوالی من ، شب گذشته طی سخنانی در نشست نقد و بررسی این فیلم که به همت مدرسه اسلامی هنر در سینما آیه قم برگزار شد، با اشاره به این که حال و هوای فیلم ایجاب می کرد که در گروه سینمایی هنر و تجربه اکران شود، ابراز داشت: مخاطب این فیلم که یک اثر تجاری و گیشه ای نیست، طبعاً مخاطب خاصی است که با فضای فیلم می تواند ارتباط لازم را برقرار کند.

وی افزود: بنده در گذشته سابقه ساخت فیلم مستند و کوتاه داشته ام اما برای اولین فیلم بلند سینمایی خود به دنبال دغدغه شخصی رفته و سعی کرده ام یکی از معضلات اجتماعی را مورد توجه خود قرار دهم.

این کارگردان سینما ادامه داد: حدود 8 ماه روی فیلمنامه این فیلم کار کردم ، ضمن آن که حدود 2 ماه پیش تولید و یک ماه نیز فیلمبرداری زمان بُرد و در نهایت ما توانستیم که در زمستان سال 94 این کار را به اتمام برسانیم و در حال حاضر نیز دو ماهی است که این اثر در گروه هنر و تجربه سینماهای کشور در حال اکران می باشد.

وی ضمن تقدیر از بازی خوب مهراوه شریفی نیا در نقش اصلی فیلم گفت: در این فیلم، نگاه و دنیای یک دختر 30 ساله و دغدغه ها و بحران های زندگی اش به خصوص میل به داشتن فرزند و حس مادرانگی او روایت می شود و در این کار سعی کرده ام حس و حال تنهایی او را به تصویر کشیده و نسبت به وضعیت او برای مخاطب ایجاد سوال و دغدغه کنم.

رضا رحیمی فرد، منتقد حوزوی نیز با اشاره به این که بار اول با تماشای این فیلم سینمایی نتوانسته ارتباط لازم را با آن برقرار کند، اظهار داشت: فیلم پرسه در حوالی من دارای یک فضای خاص زنانه است که شاید کمتر مردان با آن ارتباط بگیرند اما در عین حال دغدغه فیلمساز در خصوص پرداختن به مساله اجتماعی فی نفسه ارزشمند است هر چند که انتقاداتی به فیلم نیز وارد است.

وی اضافه کرد: کارگردان تلاش کرده که با دوری از طرح فیلمنامه ، بیشتر متمرکز بر شخصیت پردازی شود و در این کار به خصوص علاقه خاصی به رمان و ادبیات داشته تا آن جا که مخاطبان حرفه ای ادبیات داستانی ارتباط بیشتری با این فیلم برقرار می کنند تا مخاطبان عادی و عمومی سینما.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha