پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ کمیسیون های هشتمین اجلاسیه سالانه مدیران استانی و معاونین ستادی حوزه های علمیه

حوزه/ معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مدیران رابطه مدارس با مساله انقلابی ماندن و تداوم روح انقلابی را به دقت بررسی کنند، زیرا این مساله از مطالبات جدی رهبری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله حسینی بوشهری عصر امروز در هشتمین اجلاسیه مدیران حوزه های علمیه استان ها با معاونان و مدیران ستادی که در ساختمان مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شدگفت: مدیران حوزه های علمیه سالیان درازی است که مشغول خدمت صادقانه هستند و با تمام مشکلات، تلاش خود را برای کاستن آسیب ها و مشکلات به کار می بندند.

وی افزود: در این اجلاس ها باید تلاش شود که مجموعه آسیب ها در عرصه آموزشی و پژوهشی و .... بررسی شود و مشکلات با راهکارهای دقیق حل شود.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: مدیران باید مساله زی طلبگی را در بین طلاب جدی بگیرند و بررسی کنند که این روند در میان طلاب طی می شود یا خیر، زیرا این طلاب قرار است که مردم را هدایت کنند و درگیر فضای جامعه و احوالات روز نشوند.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: مسایل تبلیغی و فرهنگی باید بررسی شود که طلاب چه فعالیت هایی دارند؛ رابطه مدارس با مساله انقلابی ماندن و تداوم روح انقلابی نیز باید به دقت بررسی شود، زیرا این مساله از مطالبات جدی رهبری است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه یادآورشد: تامین استاد از دیگر وظایف مدیران است،زیرا قرار است که خروجی مدارس علمیه را طلاب قوی تشکیل دهند؛ در مساله پاسخ به شبهات نیز نیازمند راهکارهای دقیق برای قوت علمی طلاب هستیم که این طلاب مانع بزرگی برای این شبهات و شبهه پراکنی ها باشند.

وی افزود: از دیگر وظایف مدیران، مساله جذب و گزینش و پذیرش طلاب است، یعنی مدیران باید در زمینه جذب جوانان مستعد به حوزه اقدام کنند؛ نباید منتظر بود که افرادی به حوزه بیایند و درخواست بدهند، بلکه باید در زمینه جذب نیز با قوت در میدان حضور داشته باشیم.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: مدیران باید اشراف کافی روی قوانین مدیریتی و حوزوی داشته باشند؛ به علاوه این مساله مدیران باید خلاقیت خوبی در زمینه ابتکارات مدیریتی در زمینه های مختلف داشته باشند.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: مدیران  دغدغه جدی در زمینه مسئولیت حوزه در مقابل امام زمان(عج)، رهبری و مراجع و مردم ونظام داشته باشند و نیازهای امروز نسبت به روحانیت را به خوبی درک کرده و فعالیت های خود را در این زمینه انجام دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha