جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام زادگان

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: همزمان با دهه کرامت همایش تکریم و بزرگداشت امامزادگان این استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: همایش استانی روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان، هشتم مرداد ماه هم‌زمان با ۶ ذی‌القعده روز بزرگداشت امام زادگان و بقاع متبرکه در استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 6 همایش استانی تکریم و بزرگداشت امامزادگان در ۶ بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود، افزود: پنج مورد از این همایش‌ها روز هشتم مردادماه جاری، به‌صورت شهرستانی و یک همایش نیز در همین زمان به‌صورت ویژه و استانی در محل حرم مطهر امامزاده حمزه رضا (ع) شیروان با حضور مردم و مسئولان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی ادامه داد: در دیگر مناطق خراسان شمالی نیز مراسم بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه در شهرستان بجنورد و امامزاده ابراهیم کلاته سهراب، اسفراین در امامزاده اسحاق(ع) رویین، فاروج در محل روستای آق باغ و امامزاده عبدالله(ع)، در آشخانه مرکز شهرستان مانه و سملقان در محل امامزاده سید محمد(ع) و در شهرستان گرمه نیز در محل حرم مطهر امامزاده زین‌العابدین(ع) شهر سنخواست برگزار خواهد شد.

وی بابیان اینکه در این همایش‌ها از هیئت‌امنای برجسته و فعال در زمینه‌های فرهنگی، قرآنی و عمرانی تجلیل می‌شود، گفت: به همین منظور در همایش ویژه شهرستان شیروان از هیئت‌امنای برگزیده و فعال و خیرین بقعه ساز و غیره تجلیل می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدنژاد با اشاره به اهداف برگزاری این همایش‌ها اظهار داشت: تبیین و گسترش فضایل اهل‌بیت(ع)، تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی با توجه به رهنمون مقام معظم رهبری، آشنایی مردم با سیره و تاریخ ائمه معصومین(ع) و امامزادگان و تکریم مقام شامخ و معنوی امامزادگان از جمله اهداف برگزاری همایش‌های تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه در استان به شمار می‌رود.

وی در خصوص نام‌گذاری روز ملی تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه، گفت: با پیگیری سازمان اوقاف و امور خیریه، شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 90 تصویب کرد که از سال 91 روز پنجم ذی‌القعده در تقویم‌ها به نام روز ملی تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه نام‌گذاری شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تکریم امامزادگان، تکریم رسالت و امامت بوده و فرصتی برای تقویت معنویت در جامعه است

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha