پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 420843
۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۶
شیخ احمد وائلی

حوزه/ وزارت ارتباطات عراق از انتشار تمبر پستی یادبود روحانی عراقی مرحوم شیخ احمد وائلی خبر داد و افزود: شیخ وائلی نماد اعتدال در منبر دینی است که همه بر صحت گفتمان منبر و ملی بودن آن اتفاق دارند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، وزارت ارتباطات عراق از انتشار تمبر پستی یادبود روحانی عراقی مرحوم شیخ احمد وائلی خبر داد و افزود: شیخ وائلی نماد اعتدال در منبر دینی است که همه بر صحت گفتمان منبر و ملی بودن آن اتفاق دارند و اکنون تمبر یادبود ایشان به دو زبان عربی و انگلیسی چاپ و منتشر شده و مورد استقبال هواداران تمبر در داخل و خارج عراق قرار گرفته است.

در بیانیه وزارت ارتباطات عراق آمده است: در این مرحله 30000 عدد از این تمبر چاپ شده که تمبر یاد شده بسیار زیبا و شکیل و فنی است به گونه ای که بتواند درخور شخصیتی دینی و ملی همچون شیخ وائلی باشد و اکنون این تمبر از طریق شرکت های پستی در استان های نجف اشرف و کربلا منتشر و در دسترس مردم قرار می گیرد.

لازم به ذکر است مرحوم شیخ احمد وائلی روحانی، سخنران و واعظ مشهور و همچنین شاعر و ادیب معاصر عراقی است که دکترای خود را از دانشگاه قاهره گرفت.

وی متولد سال 1928 میلادی در شهر نجف اشرف است و در سال 1979 به خاطر شرایط سیاسی عراق و سخت گیری های نظام علیه روحانیون و علما به سوریه رفت و 24 سال در آنجا سکونت کرد و سه بار به بیماری سرطان مبتلا شد و شفا یافت تا اینکه پس از سرنگونی نظام صدام به عراق بازگشت و سر انجام در سال 2003 به دیار باقی شتافت و هزاران سخنرانی صوتی و مکتوب و دیداری در کنار دیوان اشعار، از خود بر جای گذاشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha