جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که متاسفانه جامعه درمسئله شادی و حزن دچار نوعی افراط و تفریط شده است گفت: بزرگترین خدمت به اهل بیت(ع) این است دراعمال و رفتار دچا رافراط و تفریط نشویم و تعادل را رعایت کنیم همان طورکه اهل بیت(ع) این گونه بوده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، آیت الله حسینی بوشهری صبح امروز در دیدار با اعضاء و مسئولین برگزار کننده دهه کرامت که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین در قم  برگزار شد، ضمن تبریک ایام دهه کرامت از همه مسئولین فرهنگی آستان مقدس ائمه طاهرین(ع) وامام زاده گان که از ظرفیت های آستان مقدس امام زاده گان  برای بزرگداشت دهه کرامت تلاش می کنند، قدردانی کرد.

معاون جامعه مدرسین با بیان اینکه برای ایجاد تعادل در مسائل فرهنگی و بزرگداشت روزها  و انسانهای بزرگ به دوامر مهم بشارت و انذار نیاز است، افزود: در ارتباط با معصومین(ع) هم دو امر  مهم شادی و حزن است.

عضو خبرگان رهبری بابیان اینکه متاسفانه جامعه درمسئله شادی و حزن  درمسائل  مختلف دچار نوعی افراط و تفریط شده است گفت: بزرگترین خدمت به اهل بیت(ع) این است دراعمال و رفتار دچار افراط وتفریط نشویم و  تعادل را رعایت کنیم همان طورکه اهل بیت(ع) این گونه بوده اند.

معاون جامعه مدرسین عنوان کرد: اگر بر اساس دستوارت دینی و قوانینی که امامان(ع) بیان  کردند و حد مرزها را مشخص کردند، حرکت کنیم و در جامعه نشر و توسعه دهیم و در واقع با اعمال خود مایه زینت آنها باشیم، قطعا می توانیم جوانان زیادی را به دین دعوت کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری افراط  وتفریط در گرامیداشت دهه کرامت را دو مقوله تخریب ماندگاری مکتب و سخنان اهل بیت(ع) دانسته و  افزود: کاری انجام ندهیم که جوانان از دین گریزان شوند، بلکه باید طوری حرکت کرد که اهل بیت(ع) از ما راضی و خشنود باشند و این امر زمانی میسر خواهد بود که براساس آنچه آنها گفته اند حرکت کنیم.

امام جمعه قم عنوان کرد: ستاد برگزاری دهه کرامت و امام زاده گان برای بین المللی شدن  دارد این ظرفیت می تواند در تبلیغ و یام رسانی مکتب اهل بیت(ع) و حتی در احیاء مکتب شیعه دردنیا و بین المللی شدن آن بسیار اثر گذار باشد وباید هم این گونه باشد وکاری کرد  مردم دنیا با خوبیهای سخنان و آموزه های دین و معصومین(ع) آشنا شوند.

عضو خبرگان رهبری  بابیان اینکه باید هرروز، روز تکریم  معارف اهل بیت(ع) باشد و تنها نباید اختصاص به یک روز داشته باشد، افزود: تکریم و گرامیداشت اهل بیت(ع) مربوط به زمان خاص نیست چون جایگاه  این دهه بسیار زیاد است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: باید کاری کرد تا با ترویج و گرامیداشت مکتب  و معارف امامان(ع) شاهد بر افراشته شدن پرچم شیعه دردنیا باشیم واین مسئله قابل تحقق است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha